مرکز معماری ایران کارگاه آموزش طراحی الگوریتمیک در معماری داخلی را برگزار می کند

مرکز معماری ایران کارگاه آموزش طراحی الگوریتمیک در معماری داخلی را برگزار می کند

http://www.bananews.ir/ مرکز معماری ایران کارگاه آموزش طراحی الگوریتمیک در معماری داخلی را برگزار می کند.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir در این کارگاه ۵ روزه،‌ دانشجویان نخست با مفهوم و مبانی معماری رایانشی و سپس با تکنیک‌های ساخت دیجیتال آَشنا شده و سپس عملا اقدام به ساخت یک ابزار منزل (Home Accessory) به روش دیجیتال خواهند نمود. این دوره نیاز به تسلط به هیچ نرم‌افزار خاصی ندارد.

 

در آخر دوره، از دو معمار برجسته و یک فعال معماری دیجیتال به عنوان داور دعوت خواهد شد و آثار دانشجویان به صورت عمومی ارائه و قضاوت می‌شود.

امکان ساختِ آثار منتخب در مقیاس بزرگ و استفاده در پروژه‌های معماری وجود دارد.

توضیحات دوره:

مجموعه ورکشاپ های "Algorithmic Home Accessory Design" با هدف آشنایی هنرجوها با روش های طراحی الگوریتمیک تا ساخت دیجیتالی با رویکرد "طراحی وسایل منزل" می باشد که بصورت ۵ روز متوالی برگزار می شود.

اولین دوره از این مجموعه ورکشاپ ها تمرکز بر طراحی و ساخت پنل های دیواری الگوریتمیک خواهد بود که محصول نهایی آن می تواند شامل انواع دیوار پوش ها، پارتیشن‌ها، آرت‌ورک‌های دیواری، سایه‌اندازها و حتی پنل های دیواری سه بعدی شود که بصورت ۵ روز متوالی (۵۰ ساعت) در مرداد ماه برگزار می شود.

در مراحل اولیه مدلهای فیزیکی و استراتژی های low-tech به کاربرده می شود . پس از آن، این استراتژی ها دیجیتالی شده و با استفاده از نرم افزارهای الگوریتمیک پردازش می شوند . این روند به صورت رفت و برگشتی ادامه پیدا خواهد کرد تا فرآیند طراحی تکمیل شود. در ادامه پروژه هایی که به سطح مورد نظر دست یافته اند به بخش ساخت رفته و با استفاده از تکنیک های مختلف ساخت دیجیتال، ساخته و آماده بهره برداری می شود.

همانطور که ابزارهای دیجیتال و رفتارهای مبتنی بر این ابزارها هرروز بیشتر از گذشته در زندگی انسانها ایفای نقش می کند معماری دیجیتال و الگوریتمیک در عرصه خود گسترش پیدا کرده و از نظر عده ای آینده معماری را به خود وابسته کرده است. از همین رو توجه معماران و طراحان زیادی را به خود جلب کرده است.

مخاطب این پروژه تمامی افراد علاقمند در زمینه ها طراحی شامل :معماری، طراحی داخلی، طراحی لوازم خانه، طراحی تولید، طراحی لباس، صحنه آرایی و مهندسی می باشد.

برنامه ۵ روزه به اختصار به شرح زیر است:

این کارگاه کاملا سخنرانی- محور بوده و در طول دوره به فراخور پیشرفتِ دانشجویان از مهمانانی دعوت خواهد شد. اما اولویت اصلی در دوره، ساختِ یک نمونۀ ابزار منزل به روشِ الگوریتمیک در مقیاس واقعی است و ممکن است برنامه سخنرانی‌ها با توجه به آن تغییر یابد.

هدایت کارگاه توسط گروه معماری پاراژن صورت می‌گیرد که از آتلیه‌های فعال و پیشرو در طراحی و ساخت الگوریتمیک در کشور است.

مدرسین:

آرمان خلیل بیگی

کارشناس ارشد تکنولوژی معماری، دانشگاه تهران
سخنران و مدرس کارگاه‌های معماری الگوریتمیک

اسماعیل متقی

کارشناس ارشد تکنولوژی معماری، دانشگاه تهران
طراح ارشد معماری الگوریتمیک در پروژه‌های متعدد

سینا سلیم‌زاده

کارشناس ارشد تکنولوژی معماری/ دانشگاه تهران مدرس دانشگاه

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و رزرو این کارگاه می توانند به سایت مرکز معماری ایران به آدرس www.iacenter.ir مراجعه و یا با شماره های ۸۸۷۳۱۴۴۴ و ۸۸۷۳۳۶۴۴ داخلی ۱۱۶ تماس گرفته و یا عدد ۸ را به سامانه ۱۰۰۰۷۱۴۰۸ پیامک نمایند.

 

معماری نیوز

    نظرات