افتتاح ۳۰ هزار واحد مسکن روستایی در کشور در هفته دولت

افتتاح ۳۰ هزار واحد مسکن روستایی در کشور در هفته دولت

http://www.bananews.ir/رئیس بنیاد مسکن کشور، از افتتاح ۳۰هزار و ۵۱۲ واحد مسکن روستایی در کشور در هفته دولت خبر داد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)، علیرضا تابش دوشنبه دوم شهریور در جمع خبرنگاران افزود: همچنین ۹هزار و ۸۷۷ واحد مسکن مهر دراین هفته افتتاح خواهد شد که ۸۷۷ واحد روستایی در قالب طرح هادی قابل افتتاح است.

وی با بیان اینکه تاکنون در۱۴هزار و ۸۰۰روستا طرح هادی اجرا شده عنوان کرد: در کل کشور از ۳۲ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار، در ۱۴هزار و ۸۰۰ روستا طرح هادی اجرا شده است.

وی پوشش تهیه طرح هادی را ۹۳درصد دانست و تصریح کرد: طبق برنامه مقرر شده تا پایان سال آینده، پوشش تهیه طرح هادی به ۱۰۰درصد خواهد رسید.

تابش با بیان اینکه استان همدان در تهیه طرح هادی از میانگین کشور بالاتر است افزود: در ۱۰۰درصد روستاهای این استان، طرح هادی تهیه و طراحی شده است.

استان همدان در اجرای طرح هادی ۱۰درصد بالاتر از میانگین کشوری است

رئیس بنیاد مسکن کشور، میانگین اجرای طرح‌های هادی در کشور را ۴۰درصد دانست و خاطرنشان کرد: استان همدان در اجرای طرح هادی ۱۰درصد بالاتر از میانگین کشوری بوده به‌طوری که اجرای این طرح در استان همدان ۴۹درصد است.

تابش ادامه داد: امسال بیش از دو هزار و۴۰۰ روستای جدید در برنامه بهسازی و نوسازی وجود داشته که با تخصیص اعتبارات، فعالیت‌ها نسبت به سال گذشته دو برابر خواهد شد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار به روستاها اختصاص یافت یادآور شد: امسال اعتبارات پیش‌بینی شده درسطح ملی ۹۰۰میلیارد تومان خواهد بود.

وی سقف تسهیلات نوسازی مساکن روستایی را ۱۵میلیون تومان دانست و گفت : درکل کشور برای ۲۰۰هزار واحد مسکن روستایی سه هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی تامین شده است.

تابش بیان کرد : اگر سالانه ۲۰۰هزار واحد مسکن روستایی بهسازی و نوسازی شوند تا سال ۱۴۰۵ هفتاد درصد مساکن روستایی مقاوم می‌شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ۳۴۰هزار واحد مسکن مهر در شهرهای زبر ۲۵هزار نفر در کشور وجود دارد که تاکنون ۸۴درصد از این واحدها تحویل متقاضیان شده و ۱۰درصد باقی مانده تا اواسط سال آینده تحویل داده می‌شوند.

 

ایسنا

    نظرات