روند کاهش ساخت و ساز یکی از مشکلات پیش روی نظام مهندسی

روند کاهش ساخت و ساز یکی از مشکلات پیش روی نظام مهندسی

http://www.bananews.ir/رئیس سازمان نظام مهندسی گیلان گفت: افزایش تصاعدی اعضا و روند کاهش ساخت و ساز از مشکلات پیش رو برای نظام مهندسی است.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)، عبدالرضا قاسمیان در نشست با اعضای سازمان نظام مهندسی گیلان که با حضور دکتر ترکان، رئیس سازمان نظام مهندسی کشور و مسئولین استانی برگزار شد، اظهار کرد: نظام مهندسی گیلان در هفت رشته، ۱۸ هزار و ۷۰۴ نفر عضو دارد که هشت هزار و ۴۴۵ نفر معادل ۴۵ درصد دارای پروانه اشتغال مهندسی هستند.

وی افزود: ۲۵ درصد مهندسان شاغل دارای پایه یک اشتغال، ۲۲ درصد مهندسان دارای پایه دو اشتغال، ۵۳ درصد دارای پایه ۳ اشتغال هستند؛ ساخت و ساز در گیلان در سال ۹۲ بیش از ۵ میلیون و ۳۵۳ هزار مترمربع در قالب هزار و ۸۷۸ پروژه بود که در سال ۹۳ متراژ به ۳ میلیون و ۱۹۷ هزار مترمربع تقلیل پیدا کرد. از ابتدای سال تاکنون یک میلیون و ۵۰۰ هزار مترمربع معادل دو هزار و ۵۲۷ پروژه در چهار رشته عمران، معماری، برق و مکانیک به ناظرین ارجاع شده است.

قاسمیان با بیان اینکه افزایش تصاعدی اعضا و روند کاهش ساخت و ساز از مشکلات پیش رو برای نظام مهندسی است، گفت: در بحث دستمزد پرسنل تابع وزارت کار هستیم و طبقه بندی مشاغل را با همکاری اداره کار کاملا اجرایی کردیم، همچنین به دنبال احداث باشگاه فرهنگی و ورزشی برای اعضا هستیم.

رئیس سازمان نظام مهندسی گیلان با بیان اینکه در ۱۵شهرستان نمایندگی داریم، ادامه داد: در همه شهرستان‌ها نمایندگی داریم که هیات رئیسه ۳ تا ۵ نفره دارد و از این ۱۵ دفتر نمایندگی ۵ دفتر در دوره هیات مدیره ششم ایجاد شده است.

وی اضافه کرد: هر ماه یک دوره آموزشی برای اعضای هیات مدیره برگزار می‌گردد؛ اتوماسیون اداری هم اجرایی شده و امور مربوط به عضویت و کنترل نقشه‌ها، صدور شناسنامه فنی و ملکی همه بصورت الکترونیکی انجام می‌شود.

دکتر تامینی نماینده مردم رشت، خاوری مدیرکل راه و شهرسازی، دکتر ثابت‌قدم شهردار رشت، مهندس مهدوی فرماندار رشت و همچنین تعدادی از اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی گیلان به ارائه نظرات خود پرداختند.

 

ایسنا

    نظرات