بورس مسکن در حد حرف باقی مانده است

بورس مسکن در حد حرف باقی مانده است

http://www.bananews.ir/رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: رفته رفته مسکن از یک مساله به یک بحران تبدیل می‌شود و دولت‌ها تاکنون برنامه مدرن و درستی برای آن نداشته‌اند و هر دولتی که می‌آید مسیر گذشته را زیر سوال می‌برد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)، مهدی هاشمی با اشاره به رکود بی سابقه در بازار مسکن و درعین حال نیاز کشور به حل معضل مسکن گفت: دولت تاکنون نشان نداده‌ که مساله مسکن از دغدغه‌های اصلی‌اش است علی رغم اهمیت این موضوع آن را در راس برنامه‌های خود قرار نداده و تنها به ارائه برنامه‌های عملی نشده و نفی مسیر گذشته پرداخته است.

وی افزود: مسکن موضوعی است که معیشت مردم را تحت فشار قرار داده و بی‌توجهی به آن باعث هدایت سرمایه‌ها به سمتی غیر از تولید و اشتغال مستقیم و غیر مستقیم شده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:‌ برنامه‌های گذشته در بحث مسکن رها شده و جایگزین مناسبی برای آن پیش بینی نشده و امیدوارم دولت و وزارت مسکن به این موضوع به طور جدی توجه کند تا رکود موجود در بازار به رونق تبدیل شود.

وی با اشاره به موضوع بورس مسکن گفت: بحث مسکن یکی از اساسی‌ترین حوزه‌های اقتصادی است و در کنار خود هم تولید و هم اشتغال و رونق اقتصادی را پدید می‌آورد باید مورد توجه قرار گیرد و بورس مسکن یکی از راهکارهایی است که می‌تواند به این حوزه رونق ببخشد.

رئیس کمیسیون عمران ادامه داد: تاکنون بورس مسکن تنها در حد حرف باقی مانده و توجه جدی به آن نشده و در عمل با وجود همه حاشیه‌هایی که پیرامون آن ایجاد شده این بورس هنوز راه‌اندازی نشده و به نظر می‌آید مسکن دغدغه‌ی مسئولان اجرایی نیست و از ترس تورم داریم تن به رکود کامل در این بخش می‌دهیم.

 

ایسنا

    نظرات