بهره‌برداری از ۲۴۰۰ واحد مسکن مهر در کردستان / افزایش ۳۰۰ میلیون ریالی تسهیلات مسکن مهر

بهره‌برداری از ۲۴۰۰ واحد مسکن مهر در کردستان / افزایش ۳۰۰ میلیون ریالی تسهیلات مسکن مهر

http://www.bananews.ir/همزمان با حضور قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امر مسکن مهر در استان کردستان۲۴۰۰ واحد مسکن مهر مورد بهره برداری قرار گرفت و تحویل متقاضیان شد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)، احمد اصغری مهر آبادی از پروژه های مسکن مهر شهرستان های سنندج – دیواندره و سقز بازدید کرد و از نزدیک در جریان میزان پیشرفت و مشکلات و تنگناهای این پروژه ها قرار گرفت.

در ادامه سفر قائم مقام وزیر راه و شهرسازی به کردستان که با حضور جمعی از مسئولان و مدیران استانی همراه بود و به طور همزمان ۲۴۰۰ واحد مسکن مهر به ارزش تقریبی حدود ۱۳۰۰ میلیارد ریال افتتاح شد و به متقاضیان تحویل شد.

مهر آبادی در این باره گفت: مجموع مسکن مهر تحویل داده شده به متقاضیان در استان به بیش از ۲۷ هزار واحد از ۴۰ هزار واحد رسیده که امیدواریم با تمهیدات اندیشیده شده بتوانیم مابقی واحدهای مسکن مهر در این استان را حداکثر تا پایان شهریور سال ۹۵ تحویل داده و پرونده مسکن مهر کردستان را ببندیم.

وی همچنین در جریان این مراسم که در شهرستان سقز انجام گرفت گفت: شهرستان سقز از جمله شهرستان هایی است که پروژه های مسکن مهر در این شهرستان از پیشرفت قابل ملاحظه ای برخوردار است و امیدواریم با کارهای خوبی که انجام شده حداکثر تا پایان آذر ماه پرونده مسکن مهر شهرستان سقز بسته شود و تمامی واحدها تحویل متقاضیان گردد.

مهرآبادی: تسهیلات تمامی واحدهای مسکن مهر به ۳۰۰ میلیون ریال افزایش می‌یابد

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر گفت: تسهیلات تمامی واحدهای مسکن مهر کشور از ۲۵۰ میلیون ریال به ۳۰۰ میلیون ریال افزایش می یابد.

احمد اصغری مهرآبادی ظهر سه شنبه در آیین افتتاح ۲۴۰۰واحد مسکن مهردر کردستان درگفت وگو باخبرنگاران افزود: با پیگیری های وزارت راه و شهرسازی و از طریق شورای پول و اعتبار، پیشتر تسهیلات ۲۷۰ هزار واحد مسکن مهر به ۳۰۰ میلیون ریال افزایش یافته بود.
وی ادامه داد: برای مابقی واحدها نیز پیگیری شد که اکنون در کمیسیون اعتبارات بانک مرکزی این افزایش سقف تسهیلات مصوب شده و به شورای پول و اعتبار برای تصویب نهایی ارسال شده است.
مهرآبادی تاکید کرد: منتظریم که در دو هفته آینده افزایش سقف تسهیلات مصوب شود و مشکلی در این رابطه وجود ندارد.

تامین خدمات زیربنایی مسکن مهرباپنج هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در رابطه با خدمات زیربنایی واحدهای مسکن مهر کشور گفت: نیاز ما برای تامین خدمات زیربنایی، اتمام و تحویل پروژه ها در سطح کشور پنج هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان برآورد شده که دولت هم مصمم است در این زمینه کمک کند.

احمد اصغری مهرآبادی افزود: وزیر راه و شهرسازی دستوری به مدیرعامل زمین و مسکن و مدیر عامل شرکت عمران و شهرهای جدید ابلاغ کرده است که بخشی از نیازها برای تامین خدمات زیربنایی را از محل فروش اراضی دولتی تامین کنند.

او با اشاره به اینکه این کمک ها در سطح کشور صورت می گیرد، اظهار کرد: به صورت موردی نیز با کمک وزارت نیرو تاسیسات زیربنایی پروژه هایی که آماده است را تا پایان سال تامین می کنیم.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر ادامه داد: نیاز ما برای تامین خدمات زیربنایی، اتمام و تحویل پروژه ها در سطح کشور پنج هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان برآورد شده که دولت هم مصمم است در این زمینه کمک کند.

مهرآبادی با بیان اینکه تا پایان مهر سال ۹۵ پروژه های مسکن مهر کشور به اتمام می رسد، افزود: در استان کردستان هم با افتتاح دو هزار و ۵۰۰ واحد، ۱۳ هزار واحد می ماند.

وی گفت: برای هزار و ۵۰۰ واحد آن تعیین تکلیف شده است، پنج هزار واحد نیز تا پایان سال به بهره برداری می رسد و هفت هزار واحد باقی مانده نیز تا پایان شهریور ۹۵ به اتمام می رسد و پرونده مسکن مهر در کردستان بسته می شود.

پایان پروژه مسکن سقز

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی همچنین در مراسم افتتاحیه مسکن مهر شهرستان سقز نیز گفت: سقز اولین شهر استان است که پرونده مسکن مهر آن در سال جاری بسته خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه مسکن مهر سقز از نظر جانمایی و کیفیت جزء پروژه های خوب مسکن مهر استان و کشور است گفت: به سرانجام رساندن مسکن های مهر و تسریع در تحویل به متقاضیان از سیاست های دولت تدبیر و امید است.

۵۰۰ واحد از پروژه یکهزار و ۱۲۰ واحدی مسکن مهر کیان سقز روز سه شنبه با حضور قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر واگذار شد.

 

پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی

    نظرات