ورود ۲۵ فروند هواپیما به ناوگان هوایی تا ۲ سال آینده

ورود ۲۵ فروند هواپیما به ناوگان هوایی تا ۲ سال آینده

http://www.bananews.ir/معاون بازرگانی شرکت هواپیمایی معراج از ورود ۲۵ فروند هواپیما به ناوگان حمل و نقل عوایی این شرکت تا دو سال آینده خبر داد و گفت: برای نخستین‌بار نقش یوزپلنگ ایرانی بر روی دو ایرباس طراحی شد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irعلی مهرآور با اشاره به نحوه طراحی یوزپلنگ ایرانی بر روی دو فروند هواپیمای ایرباس هواپیمایی معراج، گفت: این کار به منظور توسعه صنعت گردشگری که یکی از صنایع تاثیرگذار در اقتصاد کشور است، انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه در گذشته هم با اجرای بسته‌بندی‌های قابل جذب در حوزه کترینگ، اقداماتی را در حوزه محیط زیست انجام داده بودیم، افزود: با وجود اینکه این طرح تاثیر زیادی به طور سالانه در مصرف سوخت خواهد داشت اما ما به این پروژه به صورت ملی نگاه کردیم تا برای نخستین بار با کمک مشاوران خارجی این طرح را اجرایی کنیم.

مهرآور با بیان اینکه استانداردهای لازم را از سازمان هواپیمایی کشور دریافت کرده‌ایم، گفت: دو فروند هواپیمای ایرباس ۳۲۰ و ۶۰۰-۳۰۰ این طرح به اجرا رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه هواپیمایی معراج در سه سال گذشته جزو کم‌تاخیرترین شرکت‌های هواپیمایی بوده است، گفت: ما خدمات استاندارد و به روز را به مسافران ارائه می‌کنیم، ضمن آنکه اجرای پروژه یوزپلنگ ایرانی به جز اینکه چند روز هواپیما از خط خارج شد، فقط طراحی آن ۲۰۰ میلیون تومان برای ما هزینه داشته است.

مهرآور با اشاره به اینکه در حال حاضر این شرکت هواپیمایی ۶ فروند هواپیما در اختیار دارد، افزود: متوسط سن ناوگان معراج بین ۱۵ تا ۱۶ سال است و از لحاظ فنی تا رده نهایی تعمیرات سنگین را نیز در این شرکت انجام می‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه ایرباس ۳۴۰ که مدرن‌ترین هواپیمای ایرباس است، توسط این شرکت در روزهای گذشته وارد ایران شده است، گفت: در سال‌های آینده برنامه داریم که از این هواپیما بیشتر وارد کشور کنیم. پروازهای ما براساس توسعه روابط کشورهای اسلامی با ایران انجام می‌‌شود که در این خصوص توسعه مقاصد پروازی را از مشهد مقدس به سایر شهرها در دستور کار داریم.

وی تصریح کرد: پروازهایی از مشهد به مقصد اصفهان، کیش، کرمانشاه، شیراز، تهران، بندرعباس و تبریز داریم، همچنین پروازهایی از مشهد به شهرهای نجف، استانبول، کویت و دبی هم برنامه ریزی شده است.

معاون بازرگانی شرکت هواپیمایی معراج با اشاره به اینکه سهم به سزایی در ورود مسلمانان به مشهد مقدس داریم، اظهار داشت: برنامه شرکت در سال‌های آتی این است که پروازهایی از مشهد مقدس به مالزی و یا دیگر کشورهای مسلمان داشته باشد.

مهرآور با اشاره به فعالیت‌هایی که در بخش برندینگ این شرکت انجام شده است، گفت: تعریف شاخص‌های متفاوت برای مطرح شدن برند معراج در دستور کار قرار دارد که در آینده نزدیک اجرایی خواهد شد.

وی در خصوص آزادسازی و متنوع‌سازی قیمت بلیت هواپیما گفت: ما نرم‌افزاری با آخرین تکنولوژی را که قابلیت فروش مستقیم دارد، وارد کشور کردیم که چهار سال و نیم است بر روی آن کار کرده‌ایم. این نرم‌افزار امکان فروش بلیت از طریق کارت شتاب را بر روی سایت این شرکت فراهم می‌کند.

مهرآور ادامه داد: در سایر نرم‌افزارها وقتی مسافر بلیت را خریداری می کند، این بلیت بر روی سروری در آمریکا به کشورهای دیگر ثبت می‌شود اما در این نرم‌افزار دیگر نام مسافر از کشور خارج نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه زیرساخت‌ها برای آزادسازی بلیت فراهم شده است، گفت: ما آمادگی داریم تا با اجرای متنوع‌سازی و آزادسازی قیمت‌ها، آن را به اجرا برسانیم.

مهرآور با اشاره به اینکه این شرکت هواپیمایی تنها شرکتی است که به شرکت فرودگاه‌ها بدهی ندارد، افزود: ما حتی از شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و شرکت فرودگاه‌های کشور طلبکار هم هستیم.

وی، ظرفیت حمل و نقل مسافر در شرکت هواپیمایی معراج را یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر اعلام کرد و افزود: برنامه‌ریزی ما این است که تا دو سال آینده ۲۵ فروند هواپیما به ناوگان اضافه کنیم، چرا که هدف ما رقابت در سطح بین‌المللی است.

مهراور با اشاره به اینکه درخواست تسهیلات به صندوق توسعه ملی داده‌ایم، گفت: هنوز این تسهیلات به ما اختصاص نیافته است اما امیدواریم که به زودی در اختیار ما قرار گیرد.

 

مهر

    نظرات