ارتقاء کیفیت با حفظ هویت‌اجتماعی هدف اصلی در نوسازی بافت‌های فرسوده

ارتقاء کیفیت با حفظ هویت‌اجتماعی هدف اصلی در نوسازی بافت‌های فرسوده

http://www.bananews.ir/سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان قم گفت: هدف اصلی متولیان در نوسازی و بهسازی بافتهای قدیمی و فرسوده ارتقاء کیفیت زندگی در محلات با حفظ هویت اجتماعی و تاریخی است.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)، از در چهارمین جلسه ستاد بازآفرینی شهری پایدار که صبح امروز در استانداری قم تشکیل شد محسن بهشتی معاون امور عمرانی استانداری و سرپرست اداره کل راه و شهرسازی طی سخنانی گفت: طی سالهای گذشته اقدامات مناسبی در زمینه احیاء و نوسازی بافتهای فرسوده انجام شده و تعدادی پروژه در محلات کم برخوردار به بهره‌برداری رسیده که باعث رونق و توسعه این مناطق گردیده است.

وی افزود: هدف اصلی متولیان در نوسازی و بهسازی بافتهای فرسوده و قدیمی ارتقاء کیفیت زندگی در محلات با حفظ هویتهای اجتماعی و تاریخی محلات و مردم است و تنها نگاه اقتصادی به نوسازی بافتهای فرسوده، به عقب ماندگی بیشتر این بافتها منجر خواهد شد.

سرپرست راه و شهرسازی استان قم گفت: در تلاش هستیم تا با ارائه برنامه‌ها و طرحهای مناسب اعتبارات بیشتری از دولت جذب کنیم تا پروژه‌های جدیدی در این محلات اجرایی شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وجود برخی بافتهای تاریخی در اطراف حرم مطهر، نسبت به حفظ و نگهداری از این بافتها تأکید کرد و گفت: نگهداری و مرمت این بافتها باعث جذب بیشتر گردشگران و باالطبع توسعه پایدار شهری و اقتصادی خواهد شد.

بهشتی از اعطای ۹ هزار وام در بافتهای فرسوده به واحدهای مسکونی در سالهای گذشته خبر داد و گفت: ۶۳ هزار خانوار در بافت‌های فرسوده و قدیمی شهر قم سکونت دارند.

 

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

    نظرات