آخوندی: مذاکره ای برای خرید هواپیمای مسافربری سوخو نکرده ایم/اول اطمینان از امنیت پرواز

آخوندی: مذاکره ای برای خرید هواپیمای مسافربری سوخو نکرده ایم/اول اطمینان از امنیت پرواز

http://www.bananews.ir/رئیس شرکت هواپیماسازی مسافری سوخوی روسیه اعلام کرده بود که ایران علاقمند خرید ۱۰۰ فروند سوپر جت از این شرکت است اما وزیر راه و شهرسازی، ضمن رد آن تصریح کرد: هنوز هیچ مذاکره ای در این زمینه انجام نشده است زیرا پیش از خرید باید از امنیت پرواز آنها اطمینان یابیم.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)، رئیس شرکت هواپیماسازی مسافری سوخو با ابراز آمادگی دوباره برای فروش هواپیماهای مسافری فوق مدرن سوپرجت ۱۰۰ به ایران، گفته بود در صورت عقد قرارداد فروش هواپیما، امکان ورود طرف های ایرانی در برنامه ساخت این هواپیما بررسی می شود.

«ایلیا تاراسنکو» همچنین گفته بود در ایران علاقه مندی زیادی به خرید این هواپیما وجود دارد و امیدواریم بتوانیم با شرکت های هوایی ایرانی در این زمینه همکاری کنیم، زیرا پیش تر دراین باره رایزنی های صورت گرفته و هنوز هم ادامه دارد.

عباس آخوندی در حاشیه بازدید از غرفه خبرگزاری جمهوری اسلامی در نمایشگاه مطبوعات تاکید کرد: هنوز مذاکره ای در این خصوص انجام نشده زیرا قبل از خرید باید از امنیت پرواز آنها اطمینان یابیم.

رسانه های روسی پیش تر اعلام کرده بودند، ایران و روسیه در مذاکرات مربوط به سوخو سوپرجت-۱۰۰ به موافقت اصولی دست یافته اند و گفت وگوها در این زمینه ادامه می یابد.

 

ایرنا

    نظرات