تعیین تکلیف۷۵۰۰ مسکن مهر پرند بدون متقاضی

تعیین تکلیف۷۵۰۰ مسکن مهر پرند بدون متقاضی

http://www.bananews.ir/سرپرست شرکت عمران پرند با اعلام این‌که هم‌اکنون ۷۵۰۰ واحد مسکن مهر این شهر بدون متقاضی است از برنامه‌ریزی برای تخصیص این واحدها به واجدان شرایط خبر داد و گفت: این واحدها پیشرفت فیزیکی زیر ۳۰ درصد دارند.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)، سیدعلی طاهری اطاقسرا افزود: هم‌اکنون در مجموع حدود ۷۵۰۰ پرند متقاضی ندارند، در واقع این واحدها یک سری پروژه‌های راکد هستند که پیشرفت فیزیکی زیر ۳۰ درصد دارند.

وی با تاکید بر این‌که به دنبال احیای این واحدها هستیم، تصریح کرد: فرصتی برای افرادی که آرزوی خانه دار شدن را دارند مهیا می‌کنیم تا بتوانند -در طرح مسکن مهر- ثبت‌نام کرده و آورده خود را واریز کنند.

وی ادامه داد:‌ شرکت عمران پرند تسهیلات این واحدها را جذب می‌کند تا به این ترتیب خانه‌های نیمه‌کاره را به جریان انداخته، تکمیل کرده و تحویل متقاضیان تحویل دهیم.

وی تاکید کرد: اولویت ما در این برنامه با افرادی است که از قبل در سامانه مسکن مهر ثبت‌نام کرده‌اند اما واحدی به آنها تخصیص نیافته بود.

سرپرست شرکت عمران پرند درباره دلایل عدم تخصیص واحد به این افراد، گفت: تعدادی از این افراد بدون شرکت عمران، پول‌هایی را به حساب خود واریز کرده بودند،‌یک سری هم از قبل اعلام شده بود اما واحدی وجود نداشت که به آنها تخصیص یابد.

طاهری ادامه داد: در واقع ما یک بازنگری و پالایش انجام دادیم که مشخص شد چه تعداد واحد مسکن مهر بدون متقاضی داریم.

وی با بیان این‌که آورده این متقاضیان خیلی نیست و در حد یک تا دو میلیون تومان است، افزود: چنانچه این متقاضیان شرایط چهارگانه مسکن مهر را داشته باشند به طور حتم آنها را در واحدهای خالی و بدون متقاضی طرح مذکور جانمایی می‌کنیم.

وی پیش‌تر نیز با تاکید بر این‌که مپسا بدون اجازه شرکت عمران نمی‌تواند برای واحدهای بدون متقاضی مسکن مهر عضوگیری کند به تسنیم گفته بود: برای واحدهای بدون متقاضی مسکن مهر مپسا واجدان شرایطی که از قبل ثبت‌نام کرده‌اند در اولویت قرار دارند.

وی با اشاره به واحدهای در دست ساخت مسکن مهر شرکت پروژه‌های ساختمانی ایران (مپسا)، اظهار کرد:‌ حدود ۵۰۰۰ واحد توسط این شرکت در حال ساخت است که حدود ۳۵۰۰ واحد که مشکل زیرساخت‌ها را داشتند. برای حل این مشکل با کمک شرکت عمران پرند و همچنین از محل آورده متقاضیان بحث تامین کنتورهای آب، برق و گاز را انجام دهیم.

عضو هیئت مدیره شرکت عمران پرند با بیان این‌که مشکلات این واحدها برطرف شده است، افزود: پروسه تحویل واحدهای مذکور آغاز شده و خوشبختانه کار به نحو خوبی در حال پیگیری است.

طاهری با یادآوری این‌که حدود ۱۱۰۰ واحد که به دلیل نبود متقاضی تبدیل به پروژه‌های راکد شدند، تصریح کرد: این واحدها متقاضی نداشت و به همین دلیل فشاری روی پیمانکاران نبودند تا آنها به نوعی این پروژه‌ها را رها کنند.

وی با اشاره به کم کاری گذشته بیان کرد: خوشبختانه کارهای اجرایی شروع شده است و با پیشرفت خوبی عملیات تکمیل واحدهای مسکن مهر در حال پیگیری است.

سرپرست شرکت عمران پرند با تاکید بر این‌که مپسا بدون اجازه شرکت عمران پرند حق عضوگیری برای واحدهای بدون متقاضی را ندارد، گفت: برای واحدهای مسکن مهر مپسا واجدان شرایطی که از قبل ثبت‌نام کرده‌اند در اولویت قرار دارند. این متقاضیان باید ابتدا خانه‌دار شود و مپسا باید پروژه‌های دارای واحد خالی را به اطلاع شرکت عمران پرند برساند.

طاهری خاطرنشان کرد: -مپسا- خودسرانه نمی‌تواند عضوگیری کنند تا یکبار دیگر مشکلات و معضلات قبلی که برای هر واحد دو متقاضی بود، روی ندهد.

 

تسنیم

    نظرات