کارگران بی نصیب از وام خرید کالا

کارگران بی نصیب از وام خرید کالا

http://www.bananews.ir/رییس خانه کارگر خوزستان با اشاره به اینکه کارگران بخش اعظمی از جامعه را تشکیل می‌دهند، گفت: جامعه کارگری خواستار توجه و حمایت دولت هستند.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)، آقایار حسینی با اشاره به حداقل دستمزد کارگران که حدود ۷۰۰ هزار تومان است، اظهار کرد: با توجه به اینکه در جامعه امروزی خط فقر بین دو میلیون و ۷۰۰ هزار تا سه میلیون تومان تعریف شده است، بنابراین حداقل دستمزد کارگران، یک سوم خط فقر است و این حقوق کفاف معیشت زندگی امروز یک کارگر را نمی‌دهد.

وی ادامه داد: شورای عالی کار در اسفندماه هر سال طی جلسه‌ای نرخ افزایش دستمزد سال بعد را با توجه به نرخ تورم، تعیین و اعلام می‌کند اما ما معتقدیم که در سال‌های اخیر نرخ تورم بسیار بیشتر از نرخ افزایش دستمزد کارگران بوده است.

حسینی با اشاره به اعطای وام ۲۵ میلیونی خرید خودرو و کارت خرید ۱۰ میلیونی کالای ایرانی تصریح کرد: متاسفانه قشر کارگران در اعطای این تسهیلات به کلی نادیده گرفته شدند.

وی بیان کرد: هر چند ما معتقدیم این طرح چندان موفقیت آمیز نبوده است اما در جامعه کارگری به شدت به این گونه طرح‌ها احساس نیاز می‌شود و قطعا جامعه کارگری نیازمند برخورداری از چنین تسهیلاتی هستند.

رییس خانه کارگر خوزستان ادامه داد: در حال حاضر وجود قراردادهای موقت و سفید امضا، عدم امنیت شغلی و پایین بودن سطح دستمزد از عمده مشکلات جامعه کارگری است.

حسینی با اشاره به مصوبه‌های دولت در حمایت از کارگران گفت: اگر قوانین کار به طور کامل اجرا شوند، بسیاری از مشکلات اساسی کارگری حل می‌شود و شاهد بهبود و رونق سطح زندگی آن‌ها خواهیم بود.

وی در خصوص نیازها و خواسته‌های کارگران عنوان کرد: در گذشته دولت به کارگران بن‌های غیرنقدی کالا اعطا می‌کرد اما اکنون بن های نقدی به کارگران داده می‌شود که تاثیری در زندگی آن‌ها ندارد.

 

ایسنا

    نظرات