تعیین قیمت بلیت هواپیما با ۳ فاکتور پس از آزادسازی

تعیین قیمت بلیت هواپیما با ۳ فاکتور پس از آزادسازی

http://www.bananews.ir/معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به آزادسازی نرخ بلیت پروازهای داخلی گفت: ایرلاین‌های ایرانی از این پس می‌توانند نرخ بلیت را با توجه به زمان پرواز، کم‌ یا پرتقاضا بودن و همچنین برند تعیین کنند.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir محمد خداکرمی اظهار داشت: روی آزادسازی قیمت بلیط هواپیما ماه‌ها کار کارشناسی انجام شد و مشورت‌های لازم با بخش‌های مختلف و کارشناسان سازمان هواپیمایی و همچنین انجمن شرکت‌های هواپیمایی انجام شد.

وی ادامه داد: ماحصل این مشورت‌ها اجرایی شدن ماده قانونی برنامه پنجم توسعه درباره آزادسازی نرخ بلیط شبکه حمل و نقل هوایی کشور بوده است.

خداکرمی تصریح کرد: همچنان که نرخ یک پرواز بین‌المللی سیاحتی یا زیارتی قیمت‌های متنوعی دارد و شرکت‌های هواپیمایی برای یک مسیر بسته به شرایط مختلف نرخ‌های متنوعی را اعلام می‌کنند، ایرلاین‌های ایرانی نیز از این پس می‌توانند نرخ بلیت را با توجه به زمان پرواز، کم‌تقاضا بودن و پرتقاضا بودن و همچنین برند تعیین کنند.

وی با بیان اینکه ایرلاین‌های داخلی می‌توانند در آزادسازی قیمت‌ها برای یک مسیر پروازی چند نرخ اعلام کنند، بر نظارت سازمان هواپیمایی کشوری بر روند آزادسازی قیمت‌ها تاکید کرد و افزود: سازمان هواپیمایی کشوری وظیفه برنامه‌ریزی و سیاستگذاری در حوزه صنعت حمل و نقل هوایی را دارد و به طور قطع بر این روند نظارت خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه وضعیت مناسب بازار این اطمینان خاطر را به ما برای اجرای آزادسازی قیمت‌ها داد گفت: با توجه به اینکه کار کارشناسی برای آزادسازی انجام شده و در موقعیت مناسبی هم این کار اجرایی شد انشاءالله مشکلی ایجاد نخواهد شد.

خداکرمی در پاسخ به این سوال که آیا برای سایر مسیرها آزادسازی انجام می‌شود بیان کرد: در مسیرهای تکلیفی که باید نیاز برطرف شود قیمت‌های مصوب بایستی توسط شرکت‌های هواپیمایی رعایت شود اما نسبت به مسیرهای پرتقاضا آزادسازی انجام خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مردم با آزادسازی می‌توانند امیدوار باشند سطح خدمات پروازی افزایش یافته و تاخیرات به حداقل برسد اظهار کرد: زمینه‌ساز توسعه صنعت هوایی آزادسازی قیمت‌هاست و با این کار تنوع ارائه خدمات را خواهیم داشت و پس از این مرحله با رقابتی شدن بهبود کیفیت را داریم.

 

تسنیم

    نظرات