باران، بافت فرسوده مسجدسلیمان را تهدید می‌کند

باران، بافت فرسوده مسجدسلیمان را تهدید می‌کند

http://www.bananews.ir/فرماندار مسجدسلیمان با اشاره به مشکلات شبکه‌های فرسوده آب و فاضلاب این شهرستان گفت: به دلیل بافت شهری فرسوده مسجدسلیمان، همیشه نگرانی‌هایی هنگام بارندگی وجود دارد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)؛ علی‌رضا گرویی اظهار کرد: هر چند در بارندگی روزهای اخیر در مسجدسلیمان با توجه به شدید نبودن باران، خسارات چندانی به مناطق این شهرستان وارد نشد ولی به دلیل بافت شهری فرسوده مسجدسلیمان، همیشه نگرانی‌هایی هنگام بارندگی وجود دارد.

وی با اشاره به تشکیل شورای هماهنگی مدیریت بحران در مسجدسلیمان افزود: با توجه به شرایط شهری مسجدسلیمان، به منظور مدیریت بحران در زمان بارندگی، برنامه‌ریزی‌های دقیق انجام شده و گروه‌های خدمات شهری در سطح شهر مستقر شده و همچنین به دهیاران روستاها توصیه‌های لازم داده شده است.

گرویی ادامه داد: با آغاز فصل بارندگی همچنین به منظور مقابله با بحران، گروه‌های امداد و نجات و محل‌های اسکان موقت آماده شده‌اند. مجموعه راه و شهرسازی نیز پیش از بارندگی، به منظور پیشگیری از سیل و آب‌گرفتگی، اقدام به لایروبی جداول و پاک‌سازی زیر پل‌های سطح شهر کرده است.

وی با اشاره به مشکلات بافت فرسوده شهری مسجدسلیمان گفت: در زلزله اخیر مسجدسلیمان حدود ۴۵۰ تا ۵۰۰ واحد مسکونی در سطح شهر و حدود ۴۰۰ واحد مسکونی در روستاها دچار آسیب شدند.

فرماندار مسجدسلیمان گفت: شبکه‌های فرسوده آب و فاضلاب، مشکل عمده مسجدسلیمان هنگام بحران‌های زیست‌محیطی است؛ هنگام بارندگی، فرسودگی شبکه‌ها موجب ایجاد حفره‌های بزرگ در نقاط مختلف شهری و نشت فاضلاب می‌شود. برای حل این مشکل، تمهیداتی در این زمینه اندیشیده شده که بخشی از آن به کمک اداره آب و فاضلاب در حال اصلاح است.

 

ایسنا

    نظرات