جزئیات نحوه تامین آب در شهر جدید پرند

جزئیات نحوه تامین آب در شهر جدید پرند

مدیرعامل شهر جدید پرند از پایان ساخت فاز اول تصفیه خانه آب فاز دوم پرند تا پایان فروردین ماه سال آینده خبر داد و ظرفیت چاه‌های آب منطقه را ۱۶۰۰ لیتر در ثانیه کمتر از نیاز واقعی این شهر عنوان کرد.

به گزارش بنا نیوز به نقل از خبرگزاری مهر ، سعید صابونی درباره تامین آب مصرفی در شهر جدید پرند گفت: پتانسیل چاه های آب منطقه احمد آباد مستوفی حدود ۴۰۰ لیتر در ثانیه است در حالی که برای تامین و تخصیص آب در پرند نزدیک به ۲ متر مکعب یا ۲ هزار لیتر در ثانیه آب نیاز داریم.

مدیرعامل شهر جدید پرند با بیان اینکه این میزان ۱۶۰۰ لیتر در ثانیه کمتر از نیاز واقعی به آب است، تصریح کرد: در خصوص تامین لوله و مخازن اقدامات خوبی از سوی اداره آب و فاضلاب جنوب غرب استان تهران انجام شده که مطالعات ۱۲ مخزن آب به حجم ۱۴۰ هزار متر مکعب انجام شده است.

صابونی افزود: به تصفیه خانه فاز یک نزدیک به ۱۰ هکتار زمین در سال ۱۳۸۶ دراختیار اداره آب و فاضلاب قرار گرفت و برای تصفیه خانه جدید فاز۲ پرند هم ۱۵ هزار هکتار زمین مصوب شده و زمین در اختیار اداره آب و فاضلاب جنوب غرب شهر تهران قرار گرفت تا تصفیه خانه را راه اندازی کند.

وی ادامه داد: ساخت فاز اول تصفیه خانه فاز دوم برای جمعیت ۳۴۰ هزار نفری شهر جدید پرند تا فروردین ۱۳۹۰ تمام می شود.

مدیرعامل شهر جدید پرند با بیان اینکه مطالعات تصفیه خانه فاز یک نیز در حال انجام است، گفت: شبکه آب با ۴۰۰ کیلومتر طول در داخل شهر جدید پرند نیاز است که ۱۵۰ کیلومترآن تا بحال توسط شرکت عمران وزارت مسکن وشهرسازی انجام شده است.

صابونی تصریح کرد: مطالعات ۲۵۰ کیلومتر نیز توسط اداره آب و فاضلاب جنوب غربی استان تهران انجام شده اما برای ۲۵۰ کیلومتر شبکه فاضلاب شهر هنوز اقدامی انجام نگرفته است.

وی مشکل اصلی را تامین و تخصیص آب و پتانسیل کم چاه آب منطقه دانست و افزود: وزیر نیرو در ۲۱ روز از ماه رمضان قول همکاری برای تامین آب پرند داده بود اما هنوز در این زمینه اقدامی انجام نشده است.

مدیرعامل شهر جدید پرند زیر ساختهای شهری را از جاذبه های هرشهری معرفی کرد و گفت: با تامین آب و برق و گاز این شهر واحدهای آماده سریعتر افتتاح می شوند.

 

    نظرات