برگزاری سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی در آینده ای نزدیک

برگزاری سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی در آینده ای نزدیک

www.bananews.irمدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با بیان اینکه بحث مجسمه سازی و هنرهای تجسمی در این دوره شهرداری بسیار مورد توجه قرار گرفته، گفت: سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی در سال ۹۰ و یا سال ۹۱ برگزار خواهد شد.

به گزارش بنا نیوز به نقل از روابط عمومی شهرداری تهران، دکتر سید محمد جواد شوشتری در مراسم اختتامیه دومین دو سالانه مجسمه های فضای شهری که عصر دیروز در تالار ایوان شمس برگزار شد، با بیان این مطلب اظهار کرد : شهر تهران با ۷۶۰ کیلومتر مربع و نزدیک به دوهزار بوستان درعرصه های هنری و آثار حجمی کمبود بسیاری داشته و از نظر نصب تندیس ، سردیس و ایجاد نقاشی های شهری جای کار بسیاری دارد.

وی افزود: نصب مجسمه در شهر یک بخش از ایده است و بخش دیگر نخبگانی هستند که می توانند در این زمینه به ما کمک کنند.

وی به استقبال بسیار مدیران شهری از نمایشگاه آثار دومین دو سالانه اشاره کرد و افزود : امیدوارم هر چه زودتر جانمایی مناسب برای نصب مجسمه ها انجام شود، نگاه و اقبال مردم و مسئولان نیز مسئولیت ما و شما را در این زمینه سنگین می کند.

مدیر عامل سازمان زیباسازی خاطرنشان کرد: در خواست من از هنرمندان و دانشجویان این است که سازمان زیباسازی را ماوای این کار در شهر تهران بدانند و آثار و ایده های خود را برای نصب در سطح شهر ارائه دهند تا در شورای هنری سازمان مورد بررسی قرار گیرد.

بر اساس این گزارش در ادامه این مراسم مدیر اداره آثار حجمی سازمان زیباسازی و دبیر دومین دوسالانه مجسمه های شهری ضمن سخنانی اظهار کرد: برگزاری اولین دوره دوسالانه نوعی نوآوری در زمینه فعالیت های هنری کشور به نظر می آمد و برخی از مدیران هم تصور می کردند بعد از برگزاری دوره اول این دوسالانه پایان خواهد یافت و دیگر برگزار نخواهد شد که این مسئله دغدغه ما را برای ادامه دادن دو سالانه زیاد کرده بود.

مهندس سید مجتبی موسوی افزود: برگزاری دومین دوره این مسئله را تقویت می کند که برگزاری دو سالانه مجسمه های شهری به یک جریان هنری قوام یافته و تثبیت شده تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه نوآوری در برگزاری این دو سالانه از سوی شهرداری تهران بوده است، گفت: اکنون این یک حرکت فرهنگی نیست که در اختیار شهرداری باشد بلکه اکنون به یک مطالبه از سوی هنرمندان به ویژه مجسمه سازان تبدیل شده است که امیدواریم دوره های بعدی نیز بهتر برگزار شده و حتی بین المللی شود.

وی افزود: بعد از اعلام فراخوان دو سالانه ۹۰۰ طرح پیشنهادی از سوی ۳۰۰ هنرمند به دبیر خانه ارائه شد که شورای انتخاب آثار ۱۷۵ اثر از ۱۵۰ هنرمند را برای بخش نمایشگاه انتخاب کردند که در نهایت از میان این آثار، آثار برگزیده انتخاب شدند.

موسوی افزود: از دوسالانه اول تاکنون نیز حدود ۴۰ اثر از هنرمندان خریداری شده و تاکنون نصب شده و برخی نیز به زودی نصب می شوند.

دبیر دوسالانه مجسمه های شهری گفت: امیدوارم از این دو سالانه نیز آثار قابل توجهی تا قبل از دوسالانه سوم برای نصب در شهر انتخاب شود.

وی افزود: در جریان برگزاری دو سالانه اول نیز برخی شهرداران سایر شهرها از آثار استقبال کرده و آنها را برای نصب در شهرهای خود برگزیدند.

وی با اشاره به برخی برنامه های سازمان زیباسازی گفت : ایجاد فضایی برای نگهداری آثار حجمی فاخر و قدیمی از برنامه های سازمان زیباسازی در عرصه مجسمه سازی است.

 

 

 

 

    نظرات