ورود ۱۰ دستگاه لکوموتیو زیمنس به ناوگان ریلی کشور

مدیرکل راه آهن هرمزگان از ورود اولین سری از لکوموتیوهای پیشرفته زیمنس آلمان، به کشور خبر داد و گفت: تا کنون ۱۶ دستگاه لکوموتیو زیمنس وارد کشور شده که از این تعداد، ۱۰ دستگاه پس از انجام مراحل گمرگی، هفته جاری به ناوگان ریلی کشور می پیوندد.



به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران"ایسکانیوز" رضا شاکری با اعلام این مطلب افزود: از آغاز امسال تا کنون ۱۶ دستگاه از ۳۰ دستگاه لکوموتیو مدل ER24PS زیمنس مولددار با قدرت ۳۰۰۰ اسب بخار وارد کشور شده است و تا پایان سال ۱۴ دستگاه دیگر از طریق ناوگان دریایی تحویل راه آهن خواهد شد.
وی با اشاره به خرید یکصد و پنجاه دستگاه لکوموتیو مسافری زیمنس آلمان توسط شرکت مپنا خاطرنشان کرد: از این تعداد، سی دستگاه به صورت CBU (ساخته شده در آلمان) و یکصد و بیست دستگاه دیگر به صورت PLB وارد و در کارخانجات بازسازی لکوموتیو کرج ساخته خواهد شد که با وارد کردن کلیه قطعات از ابتدای سال آینده تولید یکصد و بیست دستگاه دیگر در داخل کشور آغاز خواهد شد.
شاکری تصریح کرد: با اضافه شدن این تعداد لکوموتیو به بخش مسافری، شاهد تحول چشمگیری در این بخش خواهیم بود، همچنین با حذف یک واگن مولد از سازمان قطارهای مسافری، امکان اضافه نمودن یک واگن مسافری به قطارها میسر خواهد شد.

    نظرات