۸ آذر ماه/ دوازدهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی در کشور برگزار می شود

۸ آذر ماه/ دوازدهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی در کشور برگزار می شود

بنا نیوز- دوازدهمین مانور سراسری " زلزله و ایمنی " روز دوشنبه ۸ آذر ماه سال جاری، با نواختن زنگ زلزله، به طور همزمان در مدارس سراسر کشور برگزار می شود.



این مانور سراسری به همت پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله و با همکاری سازمان مدیریت بحران وزارت کشور، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت آموزش و پرورش، سازمان صدا و سیما و جمعیت هلال احمر برگزار خواهد شد؛ که در آن حدود ۱۳۰ هزار مدرسه و ۱۳ میلیون دانش آموز مقاطع مختلف شرکت خواهند کرد .
به گزارش بنا نیوز به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله، هدف از اجرای این مانور، افزایش سطح آگاهی دانش آموزان در مورد زلزله و ایجاد آمادگی برای انجام واکنش های صحیح و سریع در برابر آن، آشنایی دانش آموزان با زلزله و چگونگی مقابله با آن جهت ایجاد آرامش روانی و برانگیختن حس کنجکاوی دانش آموزان نسبت به پدیده های طبیعی است.
ایجاد فرهنگ ایمنی و مقاوم سازی و نیز کاهش تلفات و خسارات ناشی از زلزله، از جمله دیگر اهداف دوازدهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی می باشد.
قابل ذکر است که این مانور از سال ۱۳۷۵ به پیشنهاد پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله در مهد کودک ها و مدارس ابتدایی شهر تهران به اجرا درآمد و از سال ۱۳۷۸ به سراسر کشور تسری یافت. همچنین به منظور هر چه بهتر برگزار شدن مانور، تفاهم نامه ای در سال ۱۳۸۱ بین وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری، کشور و آموزش و پرورش و نیز جمعیت هلال احمر و سازمان صدا و سیمای ج.ا.ا به امضا رسید که در آن بر استمرار، بسط و گسترش فعالیت های مانور سراسری زلزله و ایمنی تاکید شد.
این مانور همه ساله در روز ۸ آذر، در مدارس سراسر کشور برگزار می شود.

    نظرات