رشد معاملات مسکن در تهران

رشد معاملات مسکن در تهران

http://www.bananews.ir/رییس اتحادیه مشاوران املاک خبر داد: در تیرماه سال جاری تعداد قراردادهای خرید و فروش مسکن تهران ۱۶.۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال افزایش یافت اما تعداد معاملات کل کشور با کاهش ۵۷ درصدی همراه بود.

 

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)؛ حسام عقبایی اظهار کرد: در تیرماه سال جاری در شهر تهران ۱۶ هزار و ۴۹۹ قرارداد خرید و فروش مسکن به امضا رسید. این رقم در مدت مشابه سال قبل ۱۴ هزار و ۱۸۷ مورد بود که رشد ۱۶.۲ درصدی را نشان می دهد.

وی افزود: در بخش اجاره نیز در شهر تهران ۲۱ هزار و ۸۳۸ قرار داشتیم که با توجه به رقم ۲۰ هزار و ۶۴۳ مورد سال گذشته، قراردادهای اجاره ۵.۷ درصد افزایش یافته است.

رییس اتحادیه مشاوران املاک کشور همچنین آمار خرید و فروش مسکن کل کشور را اعلام کرد و گفت: در تیرماه سال جاری ۵۳ هزار و ۸۶۵ قرارداد خرید و فروش در کل کشور امضا شد. این رقم در مدت مشابه سال قبل ۸۴ هزار و ۵۴۹ مورد بود که کاهش ۵۷ درصدی نسبت به سال قبل را نشان می دهد.

عقبایی ادامه داد: در اجاره کل کشور نیز آمار نسبت به ماه مشابه سال قبل اندکی کاهش یافت. در تیرماه امسال ۷۱ هزار و ۶۵۵ قرارداد اجاره به ثبت رسید و با توجه به تعداد ۷۴ هزار و ۷۲۳ قرارداد اجاره سال قبل با کاهش ۴.۲ درصدی مواجه بودیم.

 

ایسنا

    نظرات