افزایش قیمت تولیدات ساختمانی در تهران

افزایش قیمت تولیدات ساختمانی در تهران

http://www.bananews.ir/مرکز آمار ایران از افزایش ۴.۷ درصدی قیمت تولیدات نهاده‌های ساختمانی مسکونی در پایتخت طی بهار امسال نسبت به فصل قبل از آن خبر داد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir مرکز آمار ایران گزارش شاخص قیمت تولیدکننده نهاده های ساختمانی شهر تهران در بهار ۱۳۹۵ را منتشر کرد. شاخص کل قیمت تولیدکننده نهاده های ساختمان های مسکونی شهر تهران (بر مبنای ۱۰۰=۱۳۹۰) در فصل بهار ۱۳۹۵ برابر با ۱۸۳.۹ که نسبت به فصل قبل و فصل مشابه سال قبل به ترتیب ۴.۷ و ۳.۱ درصد افزایش و نسبت به چهار فصل منتهی به فصل جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل ۱.۱ درصد کاهش داشته است.

شاخص گروه «سیمان، بتن، شن و ماسه» در فصل بهار ۱۳۹۵ برابر با ۱۷۷.۷ است که نسبت به فصل قبل ۰.۳ درصد کاهش داشته است. شاخص گروه «گچ و گچ کاری» در فصل بهار ۱۳۹۵ برابر با ۱۹۴.۱ است که نسبت به فصل قبل ۰.۷ درصد کاهش داشته است. شاخص گروه «انواع بلوک سفالی و آجر» در فصل بهار ۱۳۹۵ برابر با ۱۶۸.۴ است که نسبت به فصل ۰.۷ درصد افزایش داشته است. شاخص گروه «موزاییک، کاشی و سرامیک» در فصل بهار ۱۳۹۵ برابر با ۱۷۷.۴ است که نسبت به فصل قبل ۰.۳ درصد کاهش داشته است.

همچنین شاخص گروه «سنگ» در فصل بهار ۱۳۹۵ برابر با ۲۰۶ است که نسبت به فصل قبل ۰.۱ درصد کاهش داشته است. شاخص گروه «آهن آلات، میلگرد، پروفیل درب و پنجره» در فصل بهار ۱۳۹۵ برابر با ۱۳۰.۶ است که نسبت به فصل قبل ۱۲.۹ درصد افزایش داشته است. شاخص گروه «چوب» در فصل بهار ۱۳۹۵ برابر با ۱۷۲.۵ است که نسبت به فصل قبل ۲.۲ درصد افزایش داشته است.

بر پایه این گزارش، شاخص گروه «ایزوگام، قیرگونی و آسفالت» در فصل بهار ۱۳۹۵ برابر با ۱۸۳.۲ است که نسبت به فصل قبل ۰.۱ درصد کاهش داشته است. شاخص گروه «شیرآلات بهداشتی» در فصل بهار ۱۳۹۵ برابر با ۲۲۷ است که نسبت به فصل قبل ۰.۵ درصد کاهش داشته است. شاخص گروه «تاسیسات مکانیکی و انواع عایق های حرارتی» در فصل بهار ۱۳۹۵ برابر با ۲۰۳.۳ است که نسبت به فصل قبل ۱.۱ درصد افزایش داشته است.

شاخص گروه «یراق آلات درب و پنجره» در فصل بهار ۱۳۹۵ برابر با ۲۳۱ است که نسبت به فصل قبل ۲.۳ درصد کاهش داشته است. شاخص گروه «نقاشی ساختمان» در فصل بهار ۱۳۹۵ برابر با ۲۲۹.۵ است که نسبت به فصل قبل ۰.۹ درصد کاهش داشته است. شاخص گروه «تاسیسات برقی» فصل بهار ۱۳۹۵ برابر با ۲۱۷.۳ است که نسبت به فصل قبل ۱.۳ درصد افزایش داشته است. شاخص گروه «شیشه» در فصل بهار ۱۳۹۵ برابر با ۱۹۲ است که نسبت به فصل قبل ۱.۵ درصد افزایش داشته است. شاخص گروه «خدمات» در فصل بهار ۱۳۹۵ برابر با ۲۱۱.۵ است که نسبت به فصل قبل ۷.۴ درصد افزایش داشته است.

 

مهر

    نظرات