مساله مسکن مهر فقط مربوط به یک دولت نیست

مساله مسکن مهر فقط مربوط به یک دولت نیست

http://www.bananews.ir/نماینده مردم در مسکن مهر پردیس گفت: طولانی شدن پروسه ساخت مسکن مهر یکی از مهم ترین دلایل افزایش قیمت این پروژه در برخی از مناطق بوده است.

 به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)؛ امین قنبری در رادیو گفت‌وگو در خصوص قانون ساماندهی تولید و عرضه مسکن مهر، گفت: بر اساس این قانون صراحتا مشخص می شود که برداشت از آورده مردم و وام مسکن مهر برای هزینه در خدمات زیر بنایی و رو نمایی پروژه مسکن مهر اشتباه است.

وی با اشاره به سیاسی شدن مسکن مهر در سال ها اخیر، اظهار داشت: متقضایان مسکن مهر در صورت بروز هر نوع اشکال در کار با کل دولت طرف حساب هستند، نه با یکی از دولت های روی کار.ضمن آنکه مساله مسکن مهر فقط به دولت فعلی مربوط نمی شود، بر اساس آمارهای موجود می بینیم که پیشرفت مسکن مهر در دولت یازدهم ماهانه نیم درصد بوده است.

وی در خصوص افزایش قیمت مسکن مهر در سال اخیر گفت: طولانی شدن پروسه ساخت مسکن مهر یکی از مهم ترین دلایل افزایش قیمت این پروژه در برخی از مناطق بوده است.

امین قنبری با اشاره به قانون استفاده از زمین های دولتی برای طرح مسکن مهر، اظهار داشت: زمین هایی که از طرف دولت در اختیار طرح مسکن مهر قرار می گیرند، زمین هایی بیانانی هستند که فاقد ارزش نیستند.

مسکن مکان عروج انسان است

مهندس سلطانی نیز با حضور در این برنامه رادیویی اظهار داشت: هر بار که دولت در مسایل مسکن مهر دخالت داشته، تخطی و عوام فریبی اتفاق افتاده است.

در این برنامه سلطانی با بیان این که مسکن مکان عروج انسان است، گفت: اسم هر بیقوله سازی را نمی توان مسکن گذاشت، چرا که انسان در ارتباط با مسکن به آرامش می رسد. وی همچنین در خصوص دخالت دولت ها در امر مسکن مهر اظهار داشت: هر بار که دولت در مسایل مسکن مهر دخالت داشته، تخطی و عوام فریبی اتفاق افتاده است.

این انبوه ساز ایرانی با اشاره به ویژگی ها مسکن مهر در کشور، خاطر نشان کرد: خانه دار کردن اقشار مختلف جامعه توسط طرح مسکن مهر بسیار کار پسندیده ای است.

وی در خصوص ویژگی های منفی این طرح ادامه داد: سیاسی سازی طرح مسکن مهر برای اهداف مختلف، این طرح را از مسیر اصلی خود منحرف خواهد کرد.

در بخش دیگر این برنامه سیامک جوانبخت قدرت مدیر سابق اجرایی طرح مسکن مهر در خصوص طرح مسکن مهر، گفت: با توجه به تاکیدات مختلف و نیاز جامعه مسکن مهر با هدف خانه دار کردن اقشار گوناگون جامعه کار خود را شروع کرد، که اولویت آن بر ارائه مسکن ارزان قیمت به مردم بود.

وی با بیان این که مسکن مهر متعلق به افراد محروم و اقشار ضعیف است، اظهار داشت: در دولت قبلی یک میلیون و ۱۰۰ و ۶۰۰ هزار واحد مسکن مهر تحولی داده شده است.

مدیر سابق اجرایی طرح مسکن مهر همچنین در خصوص وجوه مختلف مسکن مهر در کشور، اضافه کرد: مقاوم سازی روستا ها بخش مهمی از طرح مسکن مهر بود که به خوبی انجام شد.

 

ایسنا

    نظرات