بروز اولین مشکل برای ایرلاین‌ها پس از نقدی شدن سوخت‌گیری

بروز اولین مشکل برای ایرلاین‌ها پس از نقدی شدن سوخت‌گیری

http://www.bananews.ir/دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی اعلام کرد: تصمیم جدید شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی برای فروش نقدی سوخت به ایرلاین‌ها با اصول جهانی مغایرت دارد و قطعا تداوم این سیاست برای شرکت‌ها مشکل ساز خواهد بود.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)؛ مقصود اسعدی سامانی با بیان این مطلب اظهار کرد بر اساس استاندارد های موجود در صنعت هوانوردی جهان هیچ شرکتی در هیچ فرودگاهی هزینه مربوط به سوختگیری خودرا نقدا پرداخت نمی‌کند زیرا در بسیاری از مواقع شرایط برای اینکار فراهم نیست و این موضوع برنامه های پروازی را با مشکل مواجه می ‌کند.

وی با بیان اینکه ایرلاین ها در طول هفته های گذشته بارها این موضوع را به شرکت پخش اعلام کرده بودند اظهار کرد متاسفانه با وجود تمام صحبت ها و مذاکراتی که در طول هفته های گذشته انجام گرفته است. شرکت پخش تصمیم گرفته این طرح را از امروز اجرایی کند واین امر در پرواز های برخی فرودگاه ها کلید خورده است

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی با اشاره به مشکلی که صبح امروز برای هواپیمایی شرکت ایران‌ایر به وجود آمد توضیح داد: این هواپیما که از فرودگاه شهر لار باید به مقصد دوحه سفر ‌می‌کرده به دلیل ممانعت از دریافت سوخت با مشکل مواجه شده و مجبور شده بدون سوختگیری جدید به دوحه رفته و آن‌جا سوختگیری کند.

اسعدی سامانی ادامه داد: این موضوع باعث شد شرایط برای اجرای مقررات ایمنی پرواز به خطر بیفتد و مشخص نیست در صورت تداوم این شرایط چند مشکل مشکل برای ایرلاین‌ها در این حوزه به وجود خواهد آمد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در صورت پافشاری شرکت پخش امکان نقدی شدن دریافتی ایرلاین‌ها از آژانس‌های هواپیمایی نیز وجود دارد گفت: این امر هم بر اساس قوائد بین‌المللی اجرایی می‌شود و در این رویه آژانس‌های مسافرتی زمان دارند که حدود ۱۵ روز یا حتی بیشتر پس از انجام پرواز نسبت به پرداخت نقدینگی ایرلاین ها اقدام کنند از این رو به نظر می‌رسد که این چالش در این حوزه راه‌حلی نخواهد داشت.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی ابراز امیدواری کرد با ادامه یافتن مذاکرات ایرلاین‌ها و شرکت‌های هواپیمایی با شرکت پخش یا این طرح به تعویق بیفتد و یا شرایطی دقیق برای اجرای آن طراحی شود. زیرا در غیر این صورت احتمالا ایرلاین‌های ایرانی در آینده نیز با مشکلاتی در این زمینه دست و پنجه نرم ‌می‌کنند.

 

ایسنا

    نظرات