مهار آتش‌سوزی در جنگل های سیاهکل

مهار آتش‌سوزی در جنگل های سیاهکل

http://www.bananews.ir/فرماندار سیاهکل با بیان این‌که آتش‌سوزی از غروب شنبه در تعدادی از روستاهای شهرستان سیاهکل آغاز شد، گفت: خوشبختانه این آتش‌سوزی تا دقایق اولیه بامداد امروز مهار شد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)؛ «رضا اسلامی» با بیان این‌که آتش‌سوزی از غروب شنبه، ۱۳ آذر در تعدادی از روستاهای شهرستان سیاهکل آغاز شد، اظهار کرد: خوشبختانه این آتش‌سوزی تا دقایق اولیه بامداد امروز، ۱۴ آذر مهار شد.

فرماندار سیاهکل افزود: این آتش‌سوزی در حدود ۵۰ هکتار از روستاهای سوتگوابر، سوچه پران، گالش موشا، دیماسرا، اسبراهان، گلستان سرا و باغ صدیقی به وقوع پیوست.

وی ادامه داد: برای مهار آتش در حوزه میدانی از تمام ظرفیت هلال احمر، منابع طبیعی، سپاه، شهرداری و آتش نشانی سیاهکل کمک گرفته شد و مردم نیز در مهار آن با نیروهای امدادی همکاری کردند.

اسلامی با بیان این‌که علت آتش‌سوزی منشا انسانی داشته است، خاطرنشان کرد: به‌علت اهمیت حفظ جنگل، با هماهنگی که با استانداری گیلان انجام شد قرار بر این بود تا در صورتی که مهار آتش تا صبح روز یکشنبه به درازا کشیده شود، به وسیله بالگرد آتش خاموش شود تا این منابع پربرکت برای ما و نسل آینده حفظ شود که خوشبختانه آتش در چند ساعت مهار شد.

 

ایسنا

    نظرات