کاهش نیاز تهرانی‌ها برای اسکان در شهرهای جدید

کاهش نیاز تهرانی‌ها برای اسکان در شهرهای جدید

www.bananews.irمعاون وزیر مسکن گفت: برای کلانشهر تهران برنامه ریزی شده بود که امسال حدود ۱۶۰ هزار خانوار در شهرهای پرند، هشتگرد و پردیس اسکان پیدا کنند که در حال حاضر نیازی که استان برای سال آینده اعلام کرده یک سوم این عدد حدود ۴۰ هزار خانوار بوده که نیازمند مسکن هستند.

به گزارش بنانیوز به نقل از خبرگزاری فارس ،ا بوالفضل صومعلو اظهار داشت: ما برای سال ۸۹ برای کلانشهر تهران حدود ۱۶۰ هزار خانوار را در شهرهای پرند، هشتگرد و پردیس برنامه‌ریزی کرده بودیم که اسکان پیدا کنند که در حال حاضر نیازی که استان اعلام کرده است یک سوم این عدد برای سال آینده حدود ۴۰ هزار خانوار بوده که نیازمند مسکن هستند.

وی افزود:این آمار نشان می دهد که نیازها برطرف شده است و آنها که نیازمند بودند در مسکن مهر ثبت نام کرده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: آمار صدور پروانه ساختمان در ۵ ماهه اول امسال نشان می‌دهد ۴۴ درصد روند صدور پروانه ساختمان نسبت به سال ۸۸ رشد داشته و این نشان می‌دهد رونقی در بخش مسکن با تولید مسکن و نه با گران شدن قیمت راه افتاده است.

* جهش قیمت مسکن مثل سال ۸۵ نخواهیم داشت

معاون امور مسکن و ساختمان وزیر مسکن و شهرسازی در پاسخ به این سوال که آیا انباشت تقاضا برای مسکن را قبول دارید و چنانچه این تقاضای انباشته شده ادامه یابد فکر نمی‌کنید در سالهای آتی قیمت مسکن به صورت جهشی همانند سال ۸۵ و ۸۶ رشد خواهد داشت،گفت: یقیناً همین طور است و شک نکنید، چرا که ما رونق را نه با افزایش قیمت بلکه با تولید مسکن حل کردیم.

وی افزود: چند آیتم به عنوان چالش بخش مسکن تعریف شده است که در ابتدا انباشت تقاضا از سال‌های قبل است، دوم تعدادی از واحدهای مسکونی که با مصالح کم دوام ساختمانی احداث شده است پس باید اینها را بازسازی کنیم .

صومعلو ادامه داد: سومین چالش ،هرم جمعیت جوان تقاضای بالقوه است چرا که کشور ما جوان است و این هرم جمعیت جوان ما نیاز به مسکن دارند.

وی خاطر نشان کرد: مشکلی که در کشور ما از نظر فرهنگی هم بوده و البته به نظر بنده مشکل نیست بر اساس تحلیل کارشناسان تراکم خانوار در شهرهای ما پایین است به عنوان مثال یک شهری داریم که۴۰ نفر در یک هکتار زندگی می‌‌کنند و یا در تهران این عدد ۱۲۰ است در حالیکه در دنیا ۴۰۰ نفر هم در یک هکتار زندگی می‌کنند.

صومعلو ادامه داد: در محدوده بافت‌های فرسوده همه شهرهای ما یک محدوده مرکزی و یک بافت تاریخی دارند و این بافت‌های تاریخی و این محدوده مرکزی اکثراً‌ هم از مصالح ساختمانی کم دوام ساخته شده است. این مجموعه ما را وادار می‌کند که ما امیدوار باشیم که این چالش‌ها را به طریقی عملی کنیم.

 

    نظرات