هیچ دستگاهی برای زلزله‌ آمادگی ندارند

هیچ دستگاهی برای زلزله‌ آمادگی ندارند

www.bananews.irهیچ یک از دستگاه ها برای زلزله های بزرگ و احتمالی آمادگی ندارند،‌سازمان ها باید از توانمندی های یکدیگر با خبر شوند و در راستای استفاده از تکنولوژی در امداد رسانی قدم بردارند.

رییس جمعیت هلال احمر گفت: هیچ یک از دستگاه ها برای زلزله های بزرگ و احتمالی آمادگی ندارند،‌سازمان ها باید از توانمندی های یکدیگر با خبر شوند و در راستای استفاده از تکنولوژی در امداد رسانی قدم بردارند.

به گزارش بنانیوز به نقل از ایلنا، ابوالحسن فقیه در مراسم افتتاح نخستین نمایشگاه مدیریت بحران و امداد و نجات با بیان اینکه هیچ یک از دستگاه ها برای زلزله های بزرگ و احتمالی آمادگی ندارند، گفت: برای زلزله تهران باید آماده شویم چون وقوع زلزله حتمی است.

رییس جمعیت هلال احمر با بیان ایمکه باید تعامل بیشتری بین سازمان های امدادی حکم فرما شود ، تصریح کرد: در۶ماهه نخست امسال ۱۲۷ زلزله در کشور رخ داد که با تخلیه و اسکان موقت تعداد تلفات آن بسیار کاهش یافت.

او ادامه داد: همچنین در این مدت ۵۰۰ سیل و ۳۰۰ آتش سوزی خارج از شهر از جمله جنگل های گلستان به وقوع پیوست که این امر نشان از لزوم آمادگی و تعامل دستگاه های مرتبط با امر امداد رسانی دارد.

فقیه بیا نکرد:‌سازمان ها باید از توانمندی های یکدیگر با خبر شوند و در راستای استفاده از تکنولوژی در امداد رسانی قدم بردارند.

رییس جمعیت هلال احمر این نمایشگاه را فرصتی برای رفع نیاز سازمان های دولتی دانست و تصریح کرد:اگر همکاری میان سازمان های دولتی و شرکت های تولید افزایش یابد می توانیم از نیازها و توانمندی های خود با خبر شویم. در زلزله پاکستان مردم این کشور کنسرو های ما را مصرف نمی کردند. هرچه در داخل کشور به دنبال تولید کننده کنسرو مناسب با ذائقه مردم پاکستان بودیم موفق به شناسایی نشدیم، به همین دلیل کنسروها را از داخل آن کشور تهیه کردیم.

اوبا بیان اینکه دستگاه ها باید از آمادگی خوبی برخورد دار باشند چرا که مردم انتظار دارند امداد رسانی به درستی صورت گیرد،‌گفت: اگر تبادل و همکاری میان شرکت ها و سازمان ها خوب صورت گیرد می توانیم به آمادگی که امری ضروری است دست پیدا کنیم.

فقیه با اشاره به بهره گیری از اصول علمی و امکانات پیشرفته برای مقابله با بحران خاطر نشان کرد: مشکل و اشکال اصلی در تعامل هنگام بحران است، اگر دستگاه ها با یک دیگر تعامل داشته باشند می توان بحران را پشت سر گذاشت.

    نظرات