احداث راههای ایمن اثربخش در بهبود شاخص‌های توسعه


به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی، تقی کهوریان در جلسه هماهنگی تسهیل اجرای طرح اقتصاد مقاومتی در شهرستان چالدران گفت: جاذبه‌های طبیعی و تاریخی شهرستان چالدران به ویژه اثر جهانی قره کلیسا وزنه سنگینی در توسعه گردشگری منطقه به حساب می‌آید که ایمن‌سازی‌ شبکه حمل و نقل زمینه رشد و بالندگی این عرصه را فراهم می‌کند.

وی همچنین بر توسعه بخش کشاورزی شهرستان چالدران تاکید کرد و افزود: رویه سنجیده و اثربخش در بخش کشاورزی مدنظر است.

اولویت‌بندی اجرای پروژه‌های راه روستایی با همفکری مسئولان شهرستانی

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی در این جلسه اظهار کرد : با توجه به محدودیت در تخصیص منابع مالی به پروژه های عمرانی، اجرای پروژه‌های راههای روستایی اولویت‌بندی شده است.

ابراهیم مبارک‌قدم با بیان اینکه امسال احداث و آسفالت ۱۹۰کیلومتر راه روستایی در استان برنامه‌ریزی شده، ادامه داد: پیشنهاد می‌شود مسئولان شهرستانی با توجه به شناخت دقیق ازمناطق و کمبود اعتبارت، اتمام این پروژه‌ها را در اولویت کاری قرار دهند.

وی تصریح کرد: اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی در جهت تامین سرانه های شهری و نیازمندی های عمومی شهروندان این آمادگی را دارد که کاربری های خدماتی و اراضی دولتی تحت مالکیت خود را  در قبال طرح مصوب و اعتبار پایدار با رعایت ماده ۱۰۰ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دوات به دستگاه های اجرایی و در قالب قرارداد واگذار کند.

مبارک‌قدم یادآور شد: اخیرا اراضی احداث مسکن برای مددجویان کمیته امداد و خانواده‌های دارای یک یا دو معلول به شکل تفاهم‌نامه  با ادارات بهزیستی و کمیته امداد در حوزه شمالی استان تعهد شده است و این آمادگی جهت انعقاد تفاهم نامه با بنیاد علوی جهت توسعه زیرذساخت های شهرستان چالدران وجود دارد.

جلسه هماهنگی تسهیل اجرای طرح اقتصاد مقاومتی شهرستان چالدران باحضور معاون امور عمران  استاندار ،مسولان بنیاد علوی ، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی و جمعی از  مدیران دستگاه های اجرایی استان در فرمانداری شهرستان چالدران برگزار شد.


لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی

    اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات