دانشجویان اخراجی حق شرکت در کنکور ۹۰ را دارند

دانشجویان اخراجی حق شرکت در کنکور ۹۰ را دارند

معاون سازمان سنجش آموزش کشور گفت: دانشجویان اخراجی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور می‌توانند در کنکور ۹۰ ثبت‌نام کنند.www.bananews.ir

به گزارش بنانیوز به نقل از خبرگزاری فارس،ابراهیم خدایی معاون سازمان سنجش آموزش کشور با اعلام این خبر افزود: داشتن دیپلم دوره ۴ ساله متوسطه نظام قدیم آموزش متوسط یا گواهینامه پایه پیش دانشگاهی که حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور ۸۹ اخذ شود یا داشتن مدرک کاردانی (فوق دیپلم ) برای حضور در کنکور ۹۰ الزامی است.

وی گفت: دارندگان مدرک کاردانی (فوق دیپلم ) دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و دارندگان مدرک کاردانی پیوسته آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش و همچنین داوطلبانی که حداکثر تا ۳۱ شهریور در مقطع کاردانی (فوق دیپلم ) فارغ التحصیل می‌شوند، حق ثبت‌نام و شرکت در آزمون سراسری را خواهند داشت.

معاون سازمان سنجش آموزش کشور ادامه داد: دانشجویان اخراجی آموزشی موضوع ماده ۲۹ آیین‌نامه آموزشی و همچنین دانشجویان دوره کارشناسی که مدرک معادل کاردانی (اعم از کاردانی عمومی یا کاردانی) را اخذ کرده‌اند پس از تسویه حساب کامل با مؤسسه ذیربط و همچنین اداره کل امور دانشجویان داخل و صندو ق رفاه دانشجویان وزارت ذیربط و در صورت نداشتن مشکل نظام وظیفه (برای برادران) حق ثبت‌نام در کنکور ۹۰ را دارند و فقط می‌توانند در رشته‌ای غیر از رشته قبلی خود متقاضی شوند.

وی گفت: متقاضیانی که از سال تحصیلی ۶۴ ـ ۶۳ به بعد، دو نوبت در آزمون‌های ورودی (دوره‌های روزانه ) رشته‌های تحصیلی متمرکز یا نیمه متمرکز پذیرفته شده‌اند حق ثبت‌نام در کنکور ۹۰ را ندارند.

خدایی اظهار داشت: دانشجویان دوره‌های نوبت دوم (شبانه)، نیمه حضوری، مجازی و بین‌المللی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی غیرانتفاعی که از معافیت تحصیلی استفاده نمی‌کنند، می‌توانند بدون انصراف از تحصیل در آزمون سراسری سال ۱۳۹۰ ثبت‌نام و شرکت کنند این داوطلبان در صورت موفقیت در آزمون و قبل از ثبت‌نام در رشته قبولی جدید، باید از رشته قبولی قبلی خود انصراف قطعی دهند و گواهی مربوط را به مؤسسه ذیربط ارائه کنند. این داوطلبان حق بازگشت و ادامه تحصیل در رشته قبولی قبلی خود را ندارند.

 

    نظرات