رسوب بیش از ۱۱ میلیون نفر از جمعیت کشور در  ...

رسوب بیش از ۱۱ میلیون نفر از جمعیت کشور در ...

به گزارش شهریاربه نقل از ایسنا، سعید نمکی  اظهار کرد: بحث حاشیه شهرها یکی از بحث‌های جدی کشور است و در حال حاضر بیش از ۱۱ میلیون نفر از جمعیت کشور در حاشیه شهرها رسوب کرده‌اند.

وی افزود: این رسوب جمعیتی به دلایل مختلف از جمله خشکسالی، مشکلات معیشتی مردم و سختی سکونت در مراکز شهرها در طول سال‌ها اتفاق افتاده است. بافت حاشیه‌نشین در کشور بافت بسیار پیچیده‌ای است و مسائل فرهنگی، اقتصادی و سیاسی خاصی را با دگرگونی‌های فراوان در این مناطق شاهد هستیم.

معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور تصریح کرد: اصلا نمی‌توان گفت که حاشیه شهر اهواز با حاشیه شهر مشهد یا کرج قابل مقایسه است زیرا هرکدام جمعیت‌های متفاوت با مشکلات متفاوت دارند و در طول سال‌ها در این مناطق رسوب کرده‌اند.

نمکی ادامه داد: این رسوب جمعیتی در حاشیه شهرها پیش از انقلاب و پس از آن شکل گرفته است اما دولت آقای روحانی مصمم است بحث حاشیه‌نشینی در کشور را ساماندهی کند.

وی با اشاره به بازدید از مناطق حاشیه‌نشین شهر اهواز اظهار کرد: در شهر اهواز با همت مسئولان اتفاقات مثبتی در بحث ساماندهی فاضلاب، مسیرهای تردد مردم، مسائل بهداشتی، بیمه سلامت و بحث‌های اقتصادی و معیشتی رقم خورده است.

معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: مناطق حاشیه‌نشین در شهر اهواز نیازمند رسیدگی عاجل در بعد ریسک ریزش ساختمان‌ها و مسایل معیشتی و اجتماعی مردم هستند.

وی افزود:‌ دولت آقای روحانی مصمم است سکونتگاه‌های غیرمجاز در حاشیه شهرها را به جای مناطقی که خدمات زیربنایی شهری دارند، جایگزین کند.

نمکی با بیان اینکه یک حاشیه نشین باید احساس شهروندی داشته باشد، گفت: اینکه یک حاشیه‌نشین احساس شهروندی داشته باشد به ضوابطی نیاز دارد و دولت درصدد است تا ضوابط مورد نظر در این زمینه را برای مردم فراهم کند.

لینک اصل خبر در سایت مدیریت بحران شهرداری تبریز

    منبع خبر

    مدیریت بحران شهرداری تبریز

    مدیریت بحران شهرداری تبریز

    مدیریت بحران شهرداری تبریز یک سازمان دولتی در شهر تبریز می باشد

      نظرات