تغییر نظام‌ نامه کمیسیون انرژی و واحد استاندارد مصالح و محیط زیست به شیوه‌ نامه

تغییر نظام‌ نامه کمیسیون انرژی و واحد استاندارد مصالح و محیط زیست به شیوه‌ نامه


در کمیسیون مشترک اعضای شورای مرکزی و مسئولان دفتر تشکیلات حرفه‌ای وزارت راه ‌و‌شهرسازی مطرح شد

تغییر نظام‌نامه کمیسیون انرژی و واحد استاندارد مصالح و محیط زیست به شیوه‌ نامه

«احمدرضا طاهری‌اصل» عضو شورای مرکزی و رئیس کمیسیون انرژی، استاندارد مصالح و محیط زیست شورای مرکزی درباره آنچه در کمیسیون مشترک اعضای شورای مرکزی و مسئولان دفتر تشکیلات حرفه‌ای وزارت راه و شهرسازی گذشت ، اظهار کرد: نظام‌ نامه‌ای پیش از این درباره کمیسیون انرژی وواحد استاندارد مصالح و محیط‌ زیست برای استان‌ها نوشته بودیم و این نظام‌ نامه به شورای مرکزی سازمان نظام ‌مهندسی ارائه شد.

اعضاء پیشنهاد کردند ،  این نظام‌ نامه به شیوه‌ نامه تغییر پیدا کند. درکمیسیون انرژی امروز این مهم میسر شده و نظام‌ نامه به شکل شیوه‌ نامه‌ای با عنوان «تشکیل کمیسیون انرژی استاندارد مصالح» درآمد.

او افزود: بند‌بند این شیوه‌ نامه مورد بررسی‌های دقیق قرار گرفته و در خصوص همه آن‌ها گفتگو و تبادل‌نظر شد.

طاهری‌اصل گفت: بحث دیگری که در کمیسیون مطرح شد؛  مبحثی در خصوص کارگروه بازنگری مقرراتملی ساختمان بود که هر دوشنبه به صورت مشترک با همکاران‌مان در دفتر تدوین مقرراتملی وزارت راه و شهرسازی برگزار می‌کنیم. این مبحث برای ممیزی انرژی، تعبیه سامانه‌های کنترلی و رده‌ بندی انرژی ساختمان‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد .

وی ادامه داد :  در این کمیسیون نقشه راه و استراتژی‌ها در این مورد را نیز مشخص کردیم.

رئیس کمیسیون انرژی گفت: موضوع دیگری که در کمیسیون مطرح شد، بحث دوره‌های آموزشی و تربیت مدرس انرژی بود. پیش‌تر نامه‌ای را برای استان‌ها ارسال کرده بودیم که اسامی داوطلبان شهرهای‌شان برای شرکت در دوره‌های تربیت مدرس انرژی را برای‌ مان ارسال کنند اما بنا به دلایلی این دعوتنامه برای برخی از استان‌ها ارسال نشده و به دست همکاران نرسیده بود.امروز با اندکی تغییر در متن دعوتنامه ، این دعوت نامه تصحیح و آماده ارسال شد و  قرار شد  این دعوتنامه‌ها به سرعت برای استان‌ها ارسال شده و داوطلبانی که تمایل به شرکت در این کلاس‌های آموزشی دارند تا تاریخ بیستم مرداد اقدام به ثبت نام کنند.

طاهری در پایان کمیسیون مشترک مسئولان دفتر تشکیلات حرفه‌ای وزارت راه و شهرسازی را بسیارسودمند دانست و اظهار کرد: مبحث دیگری که در این کمیسیون مطرح شد درباره دوره‌های تمدید و ارتقای پایه بود. تصمیم گرفته شد که چه مباحث و سرفصل‌هایی در دوره‌های تمدید و ارتقای پایه در مورد انرژی را باید مهندسان بیاموزند. امیدواریم در جلسه آینده که با همکاران‌مان خواهیم داشت ؛  تمامی سرفصل‌ها به صورت کامل مشخص شوند.


لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

      نظرات