بازدید مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان از برکه های زیست تمساح در باهو کلات

دکتر نیره پورملائی مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: حفاظت و حمایت از تمساح پوزه کوتاه به عنوان گونه ی شاخص و کمیاب کشور جزو الویت های اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوده اما امروزه به دلیل خشکسالی های پیاپی ، آب رودخانه باهوکلات کم شده است که نی از به لایروبی رودخانه به منظور ادامه حیات این گونه نادر به شدت احساس می شود.

دکتر پورملائی افزود: روستای باهو کلات به دلیل وجود تمساح های پوزه کوتاه (گاندو)، توان تبدیل شدن به یکی از نقاط گردشگری منحصر به فرد کشور را دارد که گردشگران بتوانند این گونه را در زیستگاهش و از نزدیک مشاهده نمایند.

مدیرکل محیط زیست ادامه داد: حضور تمساح های پوزه کوتاه در برکه های روستای باهو کلات توان بالقوه درآمدزایی و اشتغال پایدار را برای جوانان روستا با ایجاد خانه های بوم گردی و راهنمای محلی را فراهم خواهد آورد.

در این بازدید یکروزه هم چنین با همیار محیط زیست، آقای ملک دینار شجره که کارمحافظت از تمساح ها را در برکه باهو کلات به عهده دارد ملاقاتی صورت گرفت که طی تقدیر از ایشان قول تهیه تجهیزات لازم برای نگهداری آنها داده شد.

همچنین در گفتگویی که با دهیار روستای باهو کلات صورت گرفت مقرر گردید که المان تمساح پوزه کوتاه بزودی در میدان اصلی روستا نصب گردد.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان سيستان و بلوچستان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان سيستان و بلوچستان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان سيستان و بلوچستان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات