افزایش ۲۰۰ درصدی خط اعتباری مسکن مهر در سال آینده

افزایش ۲۰۰ درصدی خط اعتباری مسکن مهر در سال آینده

www.bananews.irبا اجرای ودیعه اسکان موقت و با همکاری انبوه‌سازان این مشکل نیز تا حدودی برطرف شده است/ برای جلوگیری از هر گونه افزایش قیمت در مصالح ساختمانی، به تولیدکنندگان مصالح ساختمانی یارانه پرداخت نخواهد شد.

معاون وزیر مسکن از افزایش ۲۰۰ درصدی خط اعتباری مسکن مهر در سال آینده خبر داد وگفت: سال آینده اعتبارات ساماندهی بافت‌های فرسوده نیز در حدود ۱۰۰درصد افزایش خواهد یافت.

به گزارش بنانیوز به نقل از ایلنا، احمد صادقی

با بیان این‌که در جدیدترین آمار اعلام شده حدود ۵۲ درصد از اعتبارات بافت‌های فرسوده تامین شده است گفت: برای جلوگیری از هرگونه کندی در اجرای بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده در سال آینده اعتبارات ساماندهی این بافت‌ها در حدود ۱۰۰درصد افزایش خواهد یافت.

معاون وزیر مسکن همچنین از عدم ارائه یارانه به تولید کنندگان مصالح ساختمانی در زمان اجرای هدفمند سازی یارانه‌ها خبر داد و گفت: برای جلوگیری از هر گونه افزایش قیمت در مصالح ساختمانی، به تولیدکنندگان مصالح ساختمانی یارانه پرداخت نخواهد شد.

معاون شرکت عمران بهسازی و نوسازی ایران در ادامه از تصویب قریب الوقوع لایحه‌ای برای حل زمین‌های معارض در بافت‌های فرسوده خبر داد و گفت: براساس این لایحه سه نفر قاضی از سوی متقاضی ملک، دادگستری و شرکت عمران بر سر قیمت زمین مذکور قضاوت خواهند کرد و قیمت نهایی را پس از کار کارشناسی تعیین خواهد شد.

معاون وزیر مسکن همچنین از برطرف شدن موضوعات تملک دارایی در بافت‌های فرسوده خبر داد وگفت: با اجرای ودیعه اسکان موقت و با همکاری انبوه‌سازان این مشکل نیز تا حدودی برطرف شده است.

صادقی علت عدم همکاری مطلوب بعضی از شهرداری در خصوص بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده را محدودیت‌های اعتباری در شهرداری‌های گفته شده اعلام کرد.

    نظرات