ایستگاه مترو چهارراه ولی‌عصر به طور رسمی افتتاح شد

ایستگاه مترو چهارراه ولی‌عصر به طور رسمی افتتاح شد

در طراحی کیوسک ورودی ایستگاه، هماهنگی با شاخص‌های معماری «تالار تئاتر شهر تهران» در نظر گرفته شده است.www.bananews.ir

پیش از ظهر دیروز ایستگاه مترو چهارراه ولی‌عصر،ایستگاه نبرد از خط ۴ متروی تهران و ساخمان پلیس متروی صادقیه به طور رسمی، افتتاح شد.

به گزارش بنانیوز به نقل از ایلنا ، در این مراسم ارشادمنش،معاون عمرانی وزارت کشور،شهردار تهران، ابتکار رئیس کمیته محیط زیست، بیادی نائب رئیس شورای شهر،رویانیان رئیس ستاد مدیریت حمل ونقل و سوخت حضور داشتند.

ایستگاه تقاطعی ولیعصر (عج) با حدود بیست هزار متر مربع، دارای ۲ طبقه سکو برای خط ۳ و خط ۴، سالن تهیه بلیت و هواسازی است.

این ایستگاه تقاطعی در عمق حدود ۳۰ متری سطح زمین قرار دارد و به روش کاملا زیرزمینی ساخته شده و مرکز شهر از جمله تئاتر شهر را به شبکه متروی تهران و خطوط ۳ و ۴ متروی تهران را به یکدیگر متصل می‌کند.

از ویژگی آن، اجرای این ایستگاه به صورت کاملاً زیرزمینی فقط از یک نقطه ورود در کنار پارک دانشجو و تئاتر شهر بوده که انجام این امر به حداقل رسیدن زمین‌های مورد نیاز برای احداث ایستگاه را میسر ساخته است.

همچنین در طراحی کیوسک ورودی ایستگاه، هماهنگی با شاخص‌های معماری «تالار تئاتر شهر تهران» در نظر گرفته شده است.

بر اساس این گزارش، بهر‌ه‌برداری از ایستگاه متروی نبرد نیز آغاز شد؛ ایستگاه نبرد با زیربنای حدود ده هزار متر مربع، عمق تقریبی ۱۶ متر، دارای سکویی بطول ۱۶۰ متر و عرض ۱۴ متر، ۴طبقه (سکو، سالن تهیه بلیت، هواسازی و اماکن تجاری) است.

ایستگاه نبرد به روش مجتمع ایستگاهی طراحی گردیده، بدین ترتیب که بخش سکو به روش ترانشه بسته (زیرزمینی)‌ و سالن تهیه بلیت در مجاورت آن با روش ترانشه باز احداث شده است.

 

    نظرات