مشارکت داوطلبان رانندگان ناوگان باری در طرح دوام ثامن

مشارکت داوطلبان رانندگان ناوگان باری در طرح دوام ثامن

مشارکت داوطلبان رانندگان ناوگان باری در طرح دوام ثامن

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون شهری و حومه شهرداری مشهد از مشارکت داوطلبان رانندگان ناوگان باری در طرح دوام ثامن خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، حسین مختاری نگرش تقدیرگرایانه را دلیل عامه مردم به جای تدبیر و تفکر برای پیشگیری و کسب آمادگی برای مواجهه با حوادث احتمالی، ضمن انکار مخاطرات تهدیده کننده، برای مقابله با مدیریت بحران دانست و افزود: در راستای سیاست‌های شهرداری مشهد در خصوص آموزش‌های فرهنگ شهروندی با موضوع مدیریت بحران و آمادگی مقابله با حوادث احتمالی و نظر به پیشنهاد سازمان مدیریت حمل و نقل بار، گروه‌های دوام ثامن از بین رانندگان این حوزه تشکیل می‌گردد.
وی اشاره کرد: اولین جلسه هماهنگی تشکیل این گروه‌ها در روز گذشته با حضور وحید اکلملی جانشین مدیریت بحران شهرداری مشهد و اعظم همتی مسوول تشکیل گروه‌های دوام ثامن، علیرضا نوری نماینده پیشگیری از بحران، ایمنی و سلامت سازمان و همچنین مدیران و نمایندگان شرکت های حمل و نقل بار تحت نظارت سازمان برگزار گردید.
جانشین مدیریت بحران شهرداری مشهد تجارب حاصل از بحران‌های گذشته را نشاندهنده انجام عملیات واکنش اضطراری مقابله با بحران دانست و اجرای عملیات موفق و کاهش خسارات را نیازمند همکاری تمامی سازمان ها و گروه های مردم نهاد اعلام نمود.
وحید اکلملی خاطرنشان کرد: در جوامعی که به تدوین برنامه‌های آمادگی پیش از بحران مبادرت ورزیده اند، میزان تلفات و عدم هماهنگی در انجام وظایف محوله به نحو چشمگیری کاهش یافته است در همین راستا و با هدف تحقق مردم محوری و افزایش مشارکت آنها و کارآمد شدن هر چه بیشتر سیستم مدیریت بحران برای امداد رسانی بهینه و به هنگام در دقایق اولیه بحران، تشکیل گروه های راننده های ناوگان باری با توجه به نوع شغل آنها و تردد دائم در شهر را ضمن گذراندن دوره‌های آموزشی امری ضروری و لازم دانست.
جانشین مدیریت بحران شهرداری مشهد آشنایی با اصول و مبانی مدیریت بحران، آشنایی با روانشناسی مدیریت بحران، آشنایی با انواع مصدومیت‌ها و امداد و نجات، اصول و مبانی اطفاء ، آموزش‌های تخصصی امداد و نجات و آموزش های تخصصی آتش نشانی را از سرفصل‌های آموزشی دوره‌های مربوط به رانندگان و داوطلبان ناوگان باری اعلام کرد.
علیرضا نوری، نماینده پیشگیری از بحران، ایمنی و سلامت سازمان مدیریت حمل و نقل بار شهرداری مشهد نیز در این جلسه اظهار کرد: رانندگان داوطلب ناوگان باری پس از گذراندن دوره‌های آموزشی لازم، از دانش کافی در خصوص وقوع بحران‌های احتمالی و خطرات ثانویه ناشی از وقوع آنها برخوردار می‌گردند و آمادگی بحران را در جهت کاهش تلفات جانی و مالی ناشی از وقوع بحران را برای خانواده و همشهریان خود خواهند داشت.
وی اهداف اجرای این طرح را توانمندسازی رانندگان برای آمادگی مقابله با بحران، واکنش اضطراری هنگام بروز بحران و ایجاد پل ارتباطی و تعامل بین حوزه حمل و نقل باری و سیستم دولتی مدیریت بحران دانست.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات