نوروزی متفاوت در انتظار گردشگران شهر توس

نوروزی متفاوت در انتظار گردشگران شهر توس

نوروزی متفاوت در انتظار گردشگران شهر توس

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، سید مسعود ریاضی در گفتگو با برنامه زنده رادیویی «صبح بخیر خراسان» به تشریح مطالبی پیرامون تصویب طرح بازپیرایی پیشخوان فردوسی پرداخت و اظهارکرد: آرامگاه فردوسی سالهاست که از وضعیت مناسبی برخوردار نیست و گردشگران به محض ورود به محدوده آرامگاه، با فضای خاکی و نازیبایی روبرو می‌شوند.

وی افزود: این محوطه خاکی ۷ هکتاری در تملک سازمان میراث فرهنگی و گردشگری بوده و به همین دلیل شهرداری مشهد قادر نبوده برای نظافت و ساماندهی آن ورود پیدا کند.

ریاضی با بیان اینکه شهرداری مشهد مدت زیادی است که درصدد همکاری با سازمان میراث فرهنگی و گردشگری برآمده تا بواسطه توان اجرایی و مالی خود در جهت ساماندهی جلوخان ورود پیدا کند، گفت: تاکنون چندین تفاهمنامه منعقد و نقشه هایی از سوی سازمان میراث فرهنگی ارائه شده که پس از چند رفت و برگشت‌، اجرای طرح بازپیرایی منوط به تصویب کمیته راهبردی این سازمان شد.

رئیس کمیسیون توسعه و عمران توس با اعلام به تصویب رسیدن طرح بازپیرایی جلوخان از سوی سازمان میراث فرهنگی کشور، خاطرنشان کرد: فعالیت های میراثی از حساسیت بالایی برخوردارند چرا که جزو آثار فرهنگی و ملی ما هستند و از همین‌رو رسیدن به مقصودی که مطلوب همگان باشد، خود یک هفت‌خوان است.

ریاضی در ادامه افزود: تفاهمنامه‌ها با شرایط و مذاکرات خاصی منقعد شده و آنچه امروز شاهد به تصویب رسیدن آن هستیم، تایید و تصویب کلیات فاز یک طرح است؛ در همین راستا مقرر شده ابتدای هفته آینده کمیته کارشناسی به مشهد سفر کند و درمورد جنس سنگ‌ها و جزئیات طرح بازپیرایی تبادل نظر و نقشه جزئیات آن را به تایید برساند.

وی در پایان با بیان اینکه امیدواریم طرح بازپیرایی جلوخان آرامگاه فردوسی تا نوروز ۱۳۹۸ به بهره‌برداری برسد، گفت: با توجه به وجود شهری چندهزارساله در زیر محدوده جلوخان، ضوابط سازمان میراث فرهنگی اجازه ایجاد سازه سنگین در این محدوده را نمی‌دهد و از این رو طرحی سبک با هدف ساماندهی منظر استفاده خواهد شد.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات