«آزادگان» سرمایه‌های ارزشمند و چهره های فداکار کشورند

«آزادگان» سرمایه‌های ارزشمند و چهره های فداکار کشورند

«آزادگان» سرمایه‌های ارزشمند و چهره های فداکار کشورند
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، رئیس و جمعی از اعضای شورا صبح امروز ضمن حضور در موسسه فرهنگی «پیام آزادگان»، با تعدادی از آزادگان هشت سال جنگ تحمیلی دیدار و گفتگو کردند.
در ابتدای این نشست، علی‌اکبر عرفانی، مدیر موسسه فرهنگی پیام آزادگان با بیان اینکه یکی از محوریت های فعالیت این مجموعه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، بویژه مقوله اسارت است، اظهارکرد: متاسفانه این حوزه آنچنان که باید مورد توجه واقع نشده و نسبت به آن غافل هستیم.
وی با تاکید بر لزوم بهره‌گیری از خاطرات و سخنان آزادگان جنگ تحمیلی، گفت: رشادت‌ها و دلاوری‌های ایشان باید احصاء شود و در قالب تئاتر، فیلم، کتاب و ... به نمایش درآید؛ مدیریت شهری در این حوزه نقش بسزایی دارد و میتواند در جهت توسعه و ترویج فرهنگ آزادگی و رشادت گام بردارد.
محمدرضا حیدری، رئیس شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، در ادامه ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع آزادگان هشت سال جنگ تحمیلی، اظهارکرد: «آزادگان» سرمایه های ارزشمند و چهره های فداکار کشور هستند که مورد غفلت قرار گرفته و آنگونه که شایسته است به جامعه معرفی و شناسانده نشده‌اند.
حیدری با بیان اینکه «آزادگی» یک فرهنگ است و نیاز امروز جامعه ماست، تصریح کرد: مادامی که این سرمایه‌های ارزشمند (آزادگان) در کنار ما هستند باید بهره های لازم را از وجود پرخیر و برکت ایشان ببریم؛ خاطرات آنها را باید ثبت و ضبط کرد تا برای نسل های آینده ماندگار و مانا شوند.
وی در ادامه افزود: حوزه فرهنگی مدیریت شهری اعم از کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا و سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری باید تمام توان خود را برای ثبت و ضبط و انتشار این خاطرات انجام دهد تا نسل جوان ما بداند آنچه در اختیارش قرار گرفته محصول چه فداکاری‌ها و رشادت هایی است؛ این گفته‌ها نافی مسائل و مشکلات امروز جامعه نیست و همه در قبال شرایط کنونی مسئول هستیم.
رئیس شورای شهر مشهد با تاکید مجدد بر اینکه ایثارگران نباید در کش‌وقوس مشکلات به فراموشی سپرده‌شوند و مورد بی‌توجهی قرار گیرند، گفت: نوع مواجه این عزیزان با مسائل درون اردوگاه و دوران اسارت بیانگر طبع والا و بزرگواری ایشان است که باید الگوی همگان قرار گیرد.
حیدری خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم در حوزه مسئولیت و اختیارات خود وظیفه‌مان را به بهترین شکل در قبال آزادگان و خانواده شاهد و ایثارگر انجام دهیم و شرمنده شما نشویم.
وی ایثارگران را پشتوانه های معنوی و انگیزه‌ای برای جامعه دانست و گفت: حوزه فرهنگی باید در مناسبت‌ها، فرهنگسراها و دیگر حوزه‌های مربوطه با برنامه‌ریزی مدونی از ظرفیت و توانمندی های آزادگان بهره ببرد.
حیدری در پایان افزود: برنامه اکران تصاویر «شهدا غریب» اقدام کم‌نظیری از سوی سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری بود که به شکل بسیار خوبی برگزار شد.
لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات