اجرای ۳ پروژه عمرانی فرهنگی در کاشان

اجرای ۳ پروژه عمرانی فرهنگی در کاشان

سعید ابریشمی راد در نشست هم اندیشی نقش نشان‌های ملی در روند توسعه گردشگری منطقه فرهنگی کاشان، با اشاره به پیشینه تمدنی و فرهنگی کاشان اظهار کرد: اگر شکرگزاری را نشانه قدرشناسی بدانیم باید بی نهایت خدای بی همتا را برای تعلق و تولد در خاک هنرپرور سپاس گوییم.

وی همچنین خود را به واسطه دو اتفاق ملی خوشبخت ترین شهردار کاشان در ادوار تاریخی این دیار دانست و کسب عناوین پایتختی کتاب کشور و شهر ملی نساجی را از بزرگ ترین اتفاقات سال‌های اخیر نام برد.

توسعه حقیقی بر بسترهای فرهنگی و اجتماعی محقق می شود
شهردار کاشان در ادامه به مفهوم توسعه اشاره و بیان کرد: اگر مسئولیت اصلی مدیریت شهری را توسعه -فارغ از ابعاد و ویژگی ها- بدانیم باید به این امر نیز واقف باشیم هیچ توسعه حقیقی بدون قرار گرفتن بر بسترهای فرهنگی و ظرفیت های اجتماعی رخ نمی دهد.
ابریشمی راد با تاکید بر نگاه ویژه مدیریت شهری به ظرفیت های فرهنگی و تمدنی عنوان کرد: بر این باورم که علاوه بر وظایف رایج خدماتی و عمرانی آنچه شهرداری را در رسیدن به توسعه یاری می کند نگاه ویژه به زیربناهای فرهنگی و اجتماعی است.

وی تصریح کرد: اگر در پاسخ به دو پرسش "کاشان کجاست" و "کاشانی کیست" در ذهن فرزندان مان گامی برداریم دین خود را به نیاکان مان تا حدودی ادا کرده ایم و نباید نگران توسعه آینده این ملک باشیم.

کاشانی ها تولیدکننده اثر و دانش توامان آن بوده اند
سکاندار مدیریت شهری کاشان با اشاره به حفر قنات ها در طول ده ها کیلومتری توسط کاشانی ها آن را نشان دهنده میل مردم این خطه به توسعه دانست و گفت:جای شگفتی است این عزم والا و همت بی بدیل بر مبنای چه میزان ثروت و سرمایه ای شکل گرفته است.

ابریشمی راد اهمیت کاشان را فراتر از مبدع و تولیدکننده بودن دانست و بیان کرد:آنچه که شاخصه مهم تری برای این خطه محسوب می شود تولید تمدن و دانش است به معنای دیگر کاشانی ها تنها خانه نساخته و آثار تاریخی تولید نکرده اند بلکه مولد اصلی علم و دانش بنیادین آن نیز بوده اند.

بازارچه هنر، گذر فرهنگ و هنر و گذر هنر در شب پروژه های فرهنگی شهرداری کاشان
وی با استناد به این استراتژی تمدنی تاکید کرد: بر این مبنا هر جا متوقف شده و از حرکت روبه رشد خویش باز مانده ایم در حقیقت از این نقش تولید دانش غافل شده ایم.

شهردار شهر ملی نساجی از افتتاح بازارچه هنر با اختصاص ۱۴ واحد تجاری برای استفاده تولیدکنندگان صنایع دستی و هنرمندان در دهه ولایت، مرمت و بازسازی دو گذر تاریخی علاوه بر پروژه های موجود موسوم به «فرهنگ و هنر» و احیای ۱۰ واحد صنعتی و تجاری مشاغل قدیم و مهیا کردن خیابان میرعماد و محور منتهی به بازار برای گردهمایی شبانه هنرمندان با نام گذر هنر در شب به عنوان برخی از اقدامات شهرداری در حوزه فرهنگ و هنر خبر داد.

هنر تنها متعلق به دیروز نیست
ابریشمی راد با بیان اینکه هنر جریان سیال و روزمره زندگی است تصریح کرد: نباید بپنداریم هنر تنها متعلق به دیروز است بلکه به این گوهر ناب در دوران معاصر بیش از پیش نیازمندیم که بر این اساس مدیریت شهری کاشان از طریق سازمان ها و مجموعه های خود به دنبال تقویت این عرصه اجتماعی و فرهنگی است.

سایت موزه کاشان افتخاری برای آینده
وی همچنین با اذعان به اینکه تا کنون بنای شاخصی برای میزبانی از میهمانان تمدن و فرهنگ نداشته و باید میراثی قابل افتخار برای آیندگان برجای گذاریم عنوان کرد: احداث سایت موزه ای شامل مجموعه ای از موزه ها،گالری ها، سالن همایش در دستور کار شهرداری قرار گرفته و مطالعات فاز صفر آن توسط مشاور صورت پذیرفته است.

شهردار کاشان، همراهی میراث فرهنگی برای احداث این پروژه را خواستار شد و افزود: پیشنهاد اجرای آن در اطراف سیلک بوده که با کریدوری موسوم به «دالان تاریخ» به خاستگاه تمدن بشری متصل می شود.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری کاشان

    منبع خبر

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان یک شهرداری در شهر کاشان می باشد

      نظرات