تار و پود نساجی کاشان بر پیکر نمایشگاه صنایع دستی نقش بست

تار و پود نساجی کاشان بر پیکر نمایشگاه صنایع دستی نقش بست

در این نشست که با حضور معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی، شهردار کاشان ، فعالان اقتصادی و گردشگری و جمعی از تلاشگران و هنرمندان صنایع دستی در سالن همایش های نمایشگاه ملی صنایع دستی برگزار گردید از لوح معرفی کاشان به عنوان شهر ملی نساجی رونمایی شد .

همچنین در این آئین از تلاش های هنرمندان حوزه صنایع نساجی سنتی کاشان نظیر محمدحسین دهقانی، محمد بینوا، ریحانه تقوی، محمود تمتاجی و جمشید خداداد با اهدای نماد شعربافی اصیل این دیار تقدیر شد .

مستند تحسین برانگیز «دست، پا، بافته» اثر بهروز غریب پور که به گذشته درخشان هنر نساجی سنتی در کاشان و مشکلات امروز این حرفه پرداخته، به نمایش درآمد .

بازنمایی کتاب «زندگی نامه حسن تفضلی پدر نساجی ایران» اثر فریدون شیرین کام برنامه دیگری از این آئین فرهنگی به شمار می رفت؛ نویسنده این کتاب با اشاره به نقش بی بدیل مرحوم تفضلی در احیا هنر نساجی مهجور ماندن این شخصیت تاثیر گذار اقتصادی را در مناسبات امروز فرهنگی تاسف آور خواند .

شهردار، نماینده کاشان و آران وبیدگل، رئیس اداره میراث فرهنگی و معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی از جمله سخنرانان این نشست بودند که هر یک ضمن اشاره به توانمندی ها و ظرفیت های تمدنی و فرهنگی اقلیم کاشان بر لزوم تقویت این بنیان ها تاکید کردند و کسب عنوان شهر ملی نساجی را حرکتی سازنده در این مسیر دانستند .

شایان ذکر است این نشست به همت حوزه گردشگری شهرداری کاشان به عنوان یکی از برنامه های غرفه کاشان شهر ملی نساجی سی امین نمایشگاه ملی این صنعت در محل نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار شد.


لینک اصل خبر در سایت شهرداری کاشان

    منبع خبر

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان یک شهرداری در شهر کاشان می باشد

      نظرات