عیدانه‌ای از جنس گل، رنگ و نور برای زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی

عیدانه‌ای از جنس گل، رنگ و نور برای زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی

عیدانه‌ای از جنس گل، رنگ و نور برای زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی

شهردار منطقه ثامن مشهد مقدس از آذین بندی ویژه خیابان ها و معابر منتهی به حرم رضوی همزمان با ایام عید سعید غدیر خم خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد مقدس، سید مصطفی نعمتی با اشاره به اهمیت و تاثیر بسزای فضاآرایی مناسب شهری اظهار کرد: زیبایی و آراستگی فضای بصری شهر و همچنین استفاده از ظرفیت جلوه‌های زیبای هنری در آن به فراخور ایام و مناسبت‌های گوناگون، رابطه مستقیم و نقش قابل توجهی در روحیات شهروندان و نیز القای حس متناسب با آن مناسبت‌های خاص در جامعه دارد.
وی تصریح کرد: به همین منظور همزمان با ایام با سعادت دهه امامت و ولایت برنامه‌های ویژه‌ای در خصوص آذین‌بندی خیابان‌ها و معابر منتهی به حرم مطهر رضوی در نظر گرفته شده که توسط معاونت خدمات و محیط زیست شهری و نیز معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه ثامن به اجرا در آمده و یا در دست اقدام است.
شهردار منطقه ثامن به نصب حدود ۱۵ هزار متر ریسه الوان اشاره کرد و افزود: استفاده از پارچه‌ها و پرچم‌های الوان یکی از متداول ترین شیوه‌ها در فضاآرایی های شهری است که در این ایام نیز همچون دیگر مناسبت‌ها، بیش از ۱۵هزار مترطول ریسه رنگی و بالغ بر ۱۳۰۰ عدد بیرق و پرچم الوان مزین به القاب و اسماء امیرالمومنین(ع) در فضا آرایی سطح خیابان‌ها، معابر و پیاده‌راه‌های منتهی به حرم استفاده شده است.
نعمتی استفاده از نورپردازی را یکی دیگر از شیوه‌های مناسب در فضاآرایی شهری در ایام عید عنوان کرد و افزود: با توجه به فضای معنوی حاکم بر بافت پیرامون حرم مطهر رضوی به جهت وجود مضجع منور رضوی در این منطقه، طی اقدامی از سوی معاونت خدمات و محیط زیست شهری شهرداری منطقه ثامن تعداد ۴۰ عدد تابلو ال ای دی مزین به اسماء الهی و القاب ائمه معصومین و همچنین حدود ۵۴۰۰ متر ریسه لامپ رنگی کم مصرف در خیابان ها و میادین پیرامون حرم نصب شده که مرتب نگهداری و تعمیر می شوند که در شبهای مناسبتی اینچنینی زیبایی بصری دوچندانی به این معابر می بخشند.
شهردار منطقه ثامن همچنین از گل آرایی های ویژه فضای سبز موجود در بافت پیرامون حرم خبرداد و خاطرنشان کرد:با آغاز فصل تابستان و باتوجه به پیش رو داشتن این اعیاد ۲۸هزار بوته گل فصلی از انواع جعفری و پریوش و... نیز در ۲۵المان و پایه گل،گلدان ها و فلاورباکس ها وسطوح سبز موجود کاشته شده است تا علاوه بر حفظ زیبایی بصری، طراوت و عطرافشانی را برای زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی به ارمغان آورد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات