بازی تخته نرد بخشی از هویت و نیاز فرهنگی استان کردستان است

بازی تخته نرد بخشی از هویت و نیاز فرهنگی استان کردستان است

رئیس شورای شهر سنندج با بیان اینکه برای اولین بار در چهارمین المپیاد محلات بازی تخته نرد برگزار می‌شود، عنوان کرد: بازی تخت نرد یکی از بازی‌هایی است که نشان از هویت و نیاز فرهنگی استان کردستان است.
به گزارش ایسنا منطقه کردستان، غریب سجادی شامگاه امروز شنبه( ۱۰شهریور ماه) در آیین افتتاحیه چهارمین دوره المپیاد ورزشی محلات سنندج، تصریح کرد: در جامعه امروزی مهم‌ترین نهاد، نهاد ورزشی است و انسان سالم و روح روان سالم بزرگترین سرمایه یک جامعه است.
وی با بیان اینکه در فرهنگ و تاریخ همیشه سلامت روح و روان و جسم انسان رابطه مستقیم داشته است، عنوان کرد: جامعه سالم نیازمند ورزش است و انسان سالم با ویژگی‌های خاص خود نیازمند بستر سازی در حوزه نرم افزاری و سخت افزاری است.
رئیس شورای شهر سنندج با اشاره به اینکه استان کردستان همان طور که در گذشته ثابت کرده است در رشته ها و حوزه های مختلف پویا و توانمند است، افزود: این استان از لحاظ ورزش، یکی از کم توسعه ‌ترین استان ها در تمام کشور است که این مسئله جای تاسف دارد.
سجادی ذکر کرد: مردم شهرستان سنندج در طول تاریخ همیشه نشان داده‌اند که انسان های قدرشناسی هستند و بعد از چندین دهه از ایجادکنندگان این مکان به نیکی یاد می کنند و قدرشناس این افراد هستند.
وی اظهار کرد: رسالت اصلی شهرداری در حوزه ورزش، ورود کردن وزرش همگانی و محلات است و به دلیل مشکلات مالی و همچنین تاکید بر رسالت اصلی شهرداری، نتواستیم در حوزه ورزش قهرمانی ورود کنیم.
رئیس شورای شهر سنندج اعلام کرد: چندین طرح در طول چند روز گذشته در حوزه تفریحی و ورزشی با حضور سرمایه گذار در پارک ملت کلنگ زنی شده است که در آینده شاهد افتتاح نهایی آن خواهیم بود.
سجادی با بیان اینکه برای اولین بار در چهارمین المپیاد محلات بازی تخت نرد برگزار می‌شود، عنوان کرد: با حمایت مسئولان شاهد برگزاری بازی تخته نرد هستیم که یکی از بازی های است که نشان از هویت و نیاز فرهنگی استان کردستان است و امیدواریم این المپیاد موجب شود که در حوزه صنایع دستی در آینده شاهد صادرات تخت نرد باشیم.
وی در پایان یادآور شد: چهارمین دوره المپیاد ورزشی محلات شهر سنندج به مدت هشت روز در پارک تفریحی ملت برگزار می‌شود.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری سنندج

    منبع خبر

    شهرداری سنندج

    شهرداری سنندج یک شهرداری در شهر سنندج می باشد

      نظرات