اقدامات مربوط به امور رفاهی کارکنان شهرداری تشریح شد

اقدامات مربوط به امور رفاهی کارکنان شهرداری تشریح شد



توسط معاون برنامه‌‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار کرمان:


اقدامات مربوط به امور رفاهی کارکنان شهرداری تشریح شد


سرویس خبر: اداره ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری کرمان
معاون برنامه‌‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار کرمان گفت: نیروهایی که در شهرداری کرمان بازنشسته می‌شوند، تمام مزایای مربوط به کار سخت و زیان‌آور را دریافت خواهند کرد.
رضا دادگرپور با بیان این‌که در سال گذشته ۹۸ نفر نیرو در شهرداری کرمان بازنشسته شده‌اند که بازنشستگی این تعداد نیرو، ماهانه بیش از ۵۵۰ میلیون تومان صرفه‌جویی دربر داشته است، گفت: در ماه‌جاری نیز ۲۰ نفر از نیروهای شهرداری با دریافت کردن تمام مزایای خود، بازنشسته خواهند شد.
وی افزود: اگرچه به‌دلیل مشکلات مالی شهرداری کرمان، نمی‌توانیم حق سنوات نیروهای بازنشسته را به‌طور کامل پرداخت کنیم، اما ماهانه درصدی از مزایای نیروهای بازنشسته پرداخت می‌شود تا با مشکل روبه‌رو نشوند؛ ضمن این‌که حقوق‌شان هم برقرار شده و از تامین اجتماعی و یا صندوق بازنشستگی، حقوق خود را دریافت می‌کنند.
معاون برنامه‌‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار کرمان ادامه داد: هم‌چنین با یکی از بانک‌ها هماهنگ کرده‌ایم تا از طریق اخذ تسهیلات، حق سنوات نیروهای بازنشسته را به‌صورت کامل پرداخت کنیم که در صورت تصویب شورا، این مهم پیگیری خواهد شد.

ممنوعیت جذب نیروی جدید و تبدیل وضعیت نیروهای شاغل
دادگرپور هم‌چنین در خصوص تبدیل وضعیت نیروهای مشغول در شهرداری و یا جذب نیروی جدید تصریح کرد: حدود دوسال است که هرساله سه تا چهار نامه از سازمان شهرداری‌ها و استانداری ارسال می‌شود مبنی بر این‌که شهرداری تحت هیچ شرایطی، حق جذب نیرو ندارد و حتی تبدیل وضعیت نیروهای مشغول در شهرداری‌ها امکان‌پذیر نیست.
وی افزود: حتی گاهی اوقات که نیرویی از کیفیت بالایی برخوردار است و اعتقاد داریم می‌تواند به ما کمک کند، هیچ مجوزی برای جذب آن نیرو نداریم و این ممنوعیت در کل کشور وجود دارد.

تشریح امور رفاهی مربوط به کارکنان شهرداری
معاون برنامه‌‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار کرمان در خصوص امور رفاهی مربوط به کارکنان شهرداری کرمان، با بیان این‌که در این زمینه اقدامات مطلوبی انجام داده‌ایم که طی دوسه روز آینده به تمام واحدها اعلام می‌کنیم، گفت: انعقاد قرارداد تخفیف آموزشی، قرارداد تخفیف پوشاک و البسه، قرارداد تخفیف با فروشنده‌های لوازم خانگی، قرارداد تخفیف و پرداخت اقساطی در ورودی و منوی غذا با تالارهای پذیرایی و قرارداد با بیمه، برای بیمه شخص ثالث و بیمه عمر و سرمایه‌گذاری که حق بیمه با کسر از حقوق پرداخت می‌شود، ازجمله مواردی است که همکاران می‌توانند از آن استفاده کنند.
دادگرپور افزود: هم‌چنین با چندین باشگاه ورزشی برای استفاده‌ی همکاران با تخفیف ۴۰ درصد قرارداد منعقد شده است؛ ضمن این‌که همکاران می‌توانند از باشگاه بدن‌سازی پارک مادر، به‌صورت رایگان استفاده کنند.
وی ادامه داد: با پارک ساحلی آفتاب مشهد نیز قرارداد داریم که تا ۴۰ درصد به همکاران شهرداری تخفیف می‌دهد؛ در این رابطه وقتی همکاران نامه‌ی استفاده از مهمانسرای مشهد را دریافت می‌کنند، معرفی‌نامه‌ی استفاده از پارک ساحلی مشهد هم به آن‌ها داده می‌شود.
استفاده از کلینیک پزشکی هلال احمر با تخفیف ۱۲ درصد، استفاده از فیزیوتراپی کلینیک کیمیای مهر با تخفیف ۱۲ درصد، نصب دوربین مداربسته و درِ برقی به‌صورت اقساط پنج‌ماهه، ۵۰ درصد تخفیف سینماهای مهتاب و شهرتماشا، ۴۰ درصد تخفیف استخرهای پردیس پزشکان و صبا، ۲۰ درصد تخفیف عینک‌سازی و فروش طلا با اقساط ۳۶ ماهه، از دیگر مواردی بود که معاون برنامه‌‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار کرمان، در زمینه‌ی امور رفاهی کارکنان شهرداری کرمان به آن اشاره کرد.

فعال شدن تعاونی‌های مسکن و مصرف؛ به‌زودی
دادگرپور از فعال شدن تعاونی مسکن و تعاونی مصرف کارکنان شهرداری در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: علی‌رغم این‌‌که در حال حاضر، شرایط ساخت‌وساز بسیار سخت است، اما در حال احیای تعاونی مسکن کارکنان شهرداری هستیم تا در بازه زمانی دوسه‌ساله نسبت به ساخت مسکن برای همکاران اقدام کنیم.
وی افزود: هم‌چنین با توجه به این‌که در شرایط اقتصادی فعلی، فعال شدن تعاونی مصرف کمک زیادی به همکاران شهرداری خواهد کرد؛ طبق دستور جناب شهردار، این مهم در دستور کار قرار دارد؛ ضمن این که در حال رایزنی با فروشگاه معلم هستیم تا به همان صورتی که مواد غذایی را به‌صورت اقساط به فرهنگیان عرضه می‌کند، به همکاران شهرداری هم عرضه کند.

حل مشکلات کارکنان با برپایی جلسات ملاقات حضوری با شهردار
معاون برنامه‌‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار کرمان به برپایی جلسات ملاقات حضوری کارکنان شهرداری با شهردار کرمان اشاره کرد و گفت: در تمام جلسات ملاقات عمومی همکاران حضور دارم و مشاهده می‌کنم بسیاری از مشکلات همکاران که شاید سال‌ها معطل مانده بود، با دستور جناب شهردار حل می‌شود.
دادگرپور افزود: آقای شهردار در این رابطه خیلی تاکید دارند، حل مشکلات همکاران از طریق ملاقات حضوری را به‌طور جدی در دستور کار خود قرار داده‌اند و جلسات به‌طور مستمر برگزار می‌شود؛ ضمن این‌که پس از ملاقات هم پیگیری می‌کنند که مشکلات همکاران حل شده است یا خیر.
محمدرضا احمدی

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات