اصفهان در فرهنگ ترافیک پایلوت کشور شد

اصفهان در فرهنگ ترافیک پایلوت کشور شد

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: با توجه به اینکه برنامه های شهرداری اصفهان در حوزه فرهنگ ترافیک در کل کشور بی نظیر است، به در خواست کلانشهرها، اصفهان به عنوان پایلوت کشوری انتخاب شد تا از برنامه های مرتبط با فرهنگ ترافیک این شهر الگوبرداری شود.

علیرضا صلواتی پیرامون گردهمایی معاونان شهرداری کلان‌شهرهای کشور برای بررسی مشکلات ترافیکی و آلودگی هوا اظهار کرد: هشت کمیته در کمیسیون حمل و نقل مجمع کلانشهرهای کشور با موضوعات گوناگون فعال شد، در همین راستا مسئولیت کمیته حقوقی، بودجه و سرمایه‌گذاری در این نشست بر عهده شهرداری اصفهان بود که در نشست این کمیته بر دو موضوع ویژه تاکید داشتیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان با بیان اینکه در این کمیته در مورد درآمدهای پایدار برای شهرداری‌ها و موضوع فرهنگ ترافیک و توسعه حمل و نقل پاک بحث و تبادل نظر شد ، افزود: در موضوع نخست، بر تلاش‌ها و پیگیری‌ها برای اخذ بودجه مصوب شهرداری‌ها از دولت تاکید شد، به رغم اینکه مطالبات بسیاری در حوزه حمل و نقل، یارانه‌های این بخش و یارانه زیرساخت‌ها از دولت داریم، اما هیچ کمکی از طرف دولت صورت نگرفته است، بنابراین مقرر شد با تشکیل کارگروه و هماهنگی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی مطالبات شهرداری‌ها را در این زمینه وصول کنیم.

صلواتی خاطرنشان کرد: همچنین پیشنهاد شد که برای توسعه حمل و نقل، درآمدها از طریق صندوقی فراهم شود که از طریق آن برنامه‌های مرتبط با توسعه حمل و نقل پاک را اجرا کنیم.

وی با اشاره به لزوم تعامل با شورای اسلامی شهر برای تشکیل این صندوق، گفت: این موضوع به کاهش مشکلات، رفع نقاط ضعف و کمبودهای حوزه حمل و نقل کمک می‌کند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان با اشاره به موضوع مطرح شده پیرامون فرهنگ ترافیک، اظهار کرد: برنامه‌های اصفهان در حوزه فرهنگ ترافیک در کل کشور بی نظیر بوده و مشابه آن را در کشور نداشتیم، بنابراین کلانشهرها خواستار شدند که تجربیات اصفهان در اختیار آنها قرار گرفته و اصفهان برای انتقال این تجربیات به عنوان پایلوت در کشور انتخاب شود تا از برنامه های مرتبط با فرهنگ ترافیک از اصفهان الگوبرداری شود.

وی با اشاره به مباحث مطرح شده پیرامون نوسازی ناوگان اتوبوسرانی، خاطرنشان کرد: در این زمینه اگر سهم دولت پرداخت شود روند رو به رشدی را خواهیم داشت که قول‌هایی در همین زمینه صورت گرفت که برای عملی کردن آن باید پیگیری‌های لازم را داشته باشیم.

صلواتی به سهم شهرداری‌ها از جرائم رانندگی اشاره کرد و گفت: سهم شهرداری‌ها در این زمینه نزدیک به صفر است، در این نشست بر دریافت هزینه‌ای که باید صرف توسعه حمل و نقل شود طی پیگیری میان نمایندگان مجلس، دیوان محاسبات و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور تاکید شد، در این زمینه هر شهر باید از درآمد حاصل از جرائم رانندگی منتفع شود تا بتواند آن را در شهر خود هزینه کند.

وی اظهار کرد: مشکلات قانونی از جمله در بحث پارک حاشیه‌ای‌ و اوراق مشارکت وجود دارد که قرار شد با پیگیری شورای عالی استان‌ها و نمایندگان مجلس خلاهای قانونی و نقاط ضعفی که مرتبط با امور شهرداری هست را رفع کنیم.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری اصفهان

    منبع خبر

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان یک شهرداری در شهر اصفهان می باشد

      نظرات