تمهیدات ویژه ترافیکی شهرداری مشهد همزمان با آغاز سال تحصیلی

تمهیدات ویژه ترافیکی شهرداری مشهد همزمان با آغاز سال تحصیلی

تمهیدات ویژه ترافیکی شهرداری مشهد همزمان با آغاز سال تحصیلی

سخنگوی معاونت حمل ونقل وترافیک شهرداری مشهد از تمهیدات ترافیکی همزمان با آغاز سال تحصیلی خبرداد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد مقدس، مجید بخت آزما در این خصوص گفت: هر سال با توجه به پیش‌بینی افزایش ۳۰ درصدی ترافیک در ابتدای مهرماه همزمان با آغاز سال تحصیلی و تغییر مدل ترافیکی شهر، معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد تمهیداتی را در نظر می‌گیرد.
وی افزود: مدل ترافیکی شهر مشهد در فصل بهار و تابستان، از مسیر شرق به غرب به سمت خروجی‌های شهر است که این مدل در فصل پاییز و زمستان از مسیر غرب به شرق تغییر می‌کند لذا براساس این تغییرات، عملکرد چراغ‌های فرماندهی برنامه‌ریزی می‌شود.
وی با اشاره به ترافیک سنگین معابر اصلی شهر در روزهای اول مهر اضافه کرد: به دلیل اینکه تعداد زیادی از شهروندان اصرار دارند فرزندان خود را روز اول مهر با خودرو شخصی به مدرسه ببرند و همچنین توقف خودروها مقابل مدارس به صورت دوبله که بیشتر اوقات به سه یا چهار خودرو نیز می‌رسد ترافیک سنگینی را به دنبال دارد.
بخت‌آزما ادامه داد: این موضوع در هنگام تعطیلی مدارس در شیفت صبح بر سنگین‌تر شدن ترافیک تاثیر بسیار زیادی می‌گذارد لذا برای کاهش ترافیک شهروندانی که دانش‌آموز ندارند برای تردد به محل کار یا سایر سفرهای درون شهری مدیریت زمان انجام دهند، تا با ترافیک روبرو نشوند.
سخنگوی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد با بیان اینکه والدین حتما به دانش‌آموزان خود آموزش‌های لازم جهت حفظ ایمنی در استفاده از سرویس مدرسه را ارائه دهند، اظهار کرد: دانش‌آموزان باید بدانند که برای حفظ ایمنی خود باید از درب سمت راست خودرو که رو به پیاده‌رو باز می‌شود سوار و پیاده شوند و در هنگام رانندگی به هیچ عنوان با راننده صحبت نکنند.
وی گفت: خانواده‌ها نیز باید به این موضوع دقت داشته باشند که سرویس مدارس تنها براساس ظرفیت استاندارد خودرو اقدام به جابجایی دانش‌آموز نمایند و در کنار این موضوع استفاده از حمل و نقل عمومی را نیز به فرزندان خود آموزش دهند.
وی به ترافیک سنگین صبح امروز اول مهر در معابر اصلی شهر مشهد اشاره کرد و گفت: صبح امروز اول مهر و همزمان با بازگشایی مدارس معابر اصلی شهر از جمله بولوار سجاد، بزرگمهر، میدان نهج‌البلاغه در آموزگار، پل هاشمیه به طرف میدان آزادی، بولوار آزادی به سه راه خیام، میدان استقلال به سمت آزادی، بولوار طبرسی شمالی مسیر شمال به جنوب، خیابان عبادی مسیر شمال به جنوب حدفاصل سه راه مجلسی به میدان شهدا و میدان امام حسین(ع) به سپاد دارای ترافیک بسیار سنگین بودند.
مجید خبیری

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات