امضاء تفاهم نامه نظارت بر طراحی و اجرای تاسیسات آب و فاضلاب استان خراسان شمالی در قالب بازرس آبفا

امضاء تفاهم نامه نظارت بر طراحی و اجرای تاسیسات آب و فاضلاب استان خراسان شمالی در قالب بازرس آبفا

امضاء تفاهم نامه نظارت بر طراحی و اجرای تاسیسات آب و فاضلاب استان خراسان شمالی در قالب بازرس آبفا تفاهم نامه نظارت بر طراحی و اجرای تاسیسات آب و فاضلاب استان خراسان شمالی در قالب بازرس آبفا به امضا رسید.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی از انعقاد تفاهم نامه نظارت بر اجرای تاسیات آب و فاضلاب بین سازمان نظام مهندسی و شرکت آب و فاضلاب استان خبر داد. مهندس علی اکبر رمضانی با تاکید بر شرایط خاص کنونی و ضرورت برنامه ریزی و فرهنگ سازی در صرفه جویی و مصرف منابع آبی، اجرای این تفاهم نامه را عامل موثری در جهت مدیریت تقاضا و بهینه سازی مصرف آب دانست که مستلزم حمایت بخش دولتی و نهادهای مردمی و صنعتی می باشد.
وی در ادامه توضیح داد: سازمان نظام مهندسی ساختمان در راستای اجرای مواد ۳۲ تا ۳۵ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و شیوه نامه اجرایی تفاهم نامه نظارت بر طراحی و اجرای تاسیسات آب و فاضلاب کلیه اماکن بین وزارت نیرو و وزارت مسکن و شهرسازی با هدف استفاده از پتانسیل نیروهای متخصص سازمان در جهت توسعه ارائه خدمات مناسب به شهروندان و متقاضیان انشعابات آب و فاضلاب پس از برگزاری جلسات کارشناسی فنی و بررسی شرایط استان اقدام به انعقاد این تفاهم نامه نمود.
مهندس رمضانی افزود: بر اساس مفاد این تفاهم نامه سازمان نظام مهندسی ساختمان برنامه ریزی لازم جهت برگزاری دوره های آموزشی طراحی، نظارت و اجرا انشعابات آب و فاضلاب برای مهندسان و مجریان در راستای مصرف بهینه آب- اجرای صحیح شبکه فاضلاب با رعایت سرفصل های آموزشی معین شده و با لحاظ کردن دستورالعمل ها و بخشنامه های ابلاغی در خصوص بهینه سازی از جانب شرکت آب و فاضلاب را در دستور کار آموزش خود قرار خواهد داد.
وی ادامه داد: از زمان اجرایی شدن این تفاهم نامه متقاضیان انشعاب آب و فاضلاب می بایست نسبت به ارائه فرم تاییدیه بازرس آبفا به شرکت آب و فاضلاب اقدام نمایند.
در ادامه این گفتگو دبیر هیات مدیره سازمان و رئیس گروه تخصصی مکانیک استان با اشاره به امضای تفاهم نامه مذکور در استان ضمن قدردانی از تعامل و همکاری ریاست محترم سازمان نظام مهندسی و اعضای محترم هیات مدیره، در خصوص روند انعقاد این تفاهم نامه توضیح داد: به منظور تعیین ساز و کار اجرای این شیوه نامه، جلسات کارشناسی فنی متعددی برگزار و شرایط استان بررسی شد و این تفاهم نامه در ۱۳ بند در مورخ ۹/۷/۹۷ به امضای طرفین رسید.
مهندس پویا کلاهدوز همچنین عنوان کرد جهت تبادل نظر و بررسی دقیق اجرای تفاهم نامه و انتقال تجربیات در روند کار از سازمان نظام مهندسی ساختمان سایر استان ها؛ چک لیست ها، دوره های آموزشی برگزار شده و گواهینامه های صادر شده استعلام های لازم اخذ و مورد برررسی قرار گرفت. وی افزود: در این خصوص از چند استان پیشرو نیز بازدید بعمل آمد. مهندس کلاهدوز در پایان اظهار امیدواری کرد اجرای این تفاهم نامه گام موثری در راستای پیاده سازی ضوابط و الزامات مصرف بهینه آب و مدیریت صحیح بر اجرای تاسیسات آب و فاضلاب خواهد بود.
لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی یک انجمن در شهر بجنورد می باشد

    نظرات