بررسی مشکلات حوزه تامین اجتماعی پیمانکاران

به گزارش روابط عمومی - جمعی از فعالان حوزه کارفرمایی استان از جمله هیئت مدیره انجمن شرکت های عمرانی خوزستان روز یک شنبه ۲۱ مهر در ساختمان مرکزی اداره کل تامین اجتماعی استان خوزستان با مدیر کل این سازمان دیدار و گفتگو کردند. در این دیدار که به همت محمد هادی قنوات رئیس و فرزاد حیدری دبیر کانون انجمن های صنفی کافرمایی خوزستان برگزار شد، کارفرمایان به بحث و تبادل نظر و بیان مشکلات خود در زمینه موضوع های مختلف مربوط به تامین اجتماعی پرداختند.

موضوع هایی که در این نشست مورد بحث و گفتگو قرار گرفت شامل ؛ بررسی مسائل و مشکلات مربوط به مشاغل سخت و زیان آور و بازرنشستگی پیش از موعد، بررسی مواد ۳۸ و ۴۱ قانون تامین اجتماعی ، بررسی موضوع نامه شماره ۸۵۶۷/۹۷/۶۰۰ مورخ ۲۶/۰۲/۹۷ در خصوص قراردادهای مشمول طرح های عمرانی، بررسی مشکلات عدم دریافت لیست بیمه کارفرمایان به دلیل ناتوانی در پرداخت حق بیمه مربوطه، سخت گیری در دریافت لیست بیمه بانوان شاغل در کارگاه ها، سخت گیری در دریافت لیست بیمه اعضای هیئت مدیره شرکت و کارکنان اداری شاغل در پروژه ها، افزایش سقف اختیارات شعب تامین اجتماعی خصوصا در زمینه صدور مفاصا حساب و نحوه محاسبه و سلیقه ای عمل کردن در خصوص ضریب پیمان بود که درباره هر کدام یک از این موضوع ها به تفصیل تبادل نظر صورت گرفت.

در این دیدار که بیش از ۷ ساعت به درازا کشید هر یک از فعالان کارفرمایی به بیان مشکلات همکاران خود پرداختند؛ در همین راستا رئیس هیئت مدیره انجمن شرکت های عمرانی خوزستان گفت: تا به امروز چندین جلسه که از قضا بدون حضور نمایندگان تامین اجتماعی بود، برگزار شد اما هیچ گونه فایده و اثری برای پیمانکاران نداشته است.

علی طاهری در پاسخ به درخواست مدیرکل تامین اجتماعی استان مبنی بر برگزاری جلسه کارفرمایان با مجمع نمایندگان استان خوزستان، افزود: متاسفانه هیچ یک از نمایندگان مجلس در استان خوزستان درد بخش خصوصی را درک نکرده اند و بجز در مواقع انتخابات نمی توانیم با آنها دیدار کنیم!

طاهری گفت: اگر یک مدیر یا رئیس حرف بخش خصوصی را بشنود اما به خواسته های مشروع آنها رسیدگی نکنند دیدار ها و گفتگوها هرچقدر هم زیاد باشد دردی از این طیف دوا نخواهد کرد.

شعبان آزادی از اعضای هیئت مدیره انجمن شرکت های عمرانی نیز در ادامه گفت: یکی از موضوع های مورد بحث پیمانکاران، عدم توجه تامین اجتماعی به بانوانی که در پروژه های عمرانی فعالیت می کنند. متاسفانه شعب تامین اجتماعی باور ندارند که بانوان جامعه ما می توانند در پروژه های عمرانی حضور پیدا کنند در حالی که امروزه کمتر پروژه عمرانی وجود دارد که بانویی در آن حضور نداشته باشد.

فرزاد حیدری دبیر کانون انجمن های صنفی کارفرمایی و عضو هیئت مدیره انجمن شرکت های عمرانی خوزستان نیز با اشاره به چند مورد از مشکلات عمده پیمانکاران در حوزه تامین اجتماعی بخصوص با شهرداری ها پرداخت و خواستار رسیدگی به آنها شد.

محمد هادی قنوات رئیس کانون انجمن های های صنفی کارفرمایی با اشاره زیان بار بودن قانون بازنشستگی پیش از موعد مشاغل سخت و زیان آور خواستار همکاری کارفرمایان و مسئولین استان علی الخصوص تامین اجتماعی برای بازنگری در این قانون شد.

لینک اصل خبر در سایت انجمن شرکت های عمرانی خوزستان

    منبع خبر

    انجمن شرکت های عمرانی خوزستان

    انجمن شرکت های عمرانی خوزستان یک انجمن می باشد

      نظرات