محرم اکبرزاده شهردار خوی در دیدار با والی و هئیت بلند پایه استان وان ترکیه:   برگزاری هفته فرهنگی خوی در وان

محرم اکبرزاده شهردار خوی در دیدار با والی و هئیت بلند پایه استان وان ترکیه: برگزاری هفته فرهنگی خوی در وان

محرم اکبرزاده شهردار خوی در دیدار با والی و هئیت بلند پایه استان وان ترکیه:   برگزاری هفته فرهنگی خوی در وان

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر و شهرداری خوی یکی از مهمترین نشست های مشترک با هئیت های بلند پایه استان وان ترکیه و خوی در شورای اسلامی شهر برگزار شد .

محرم اکبرزاده شهردار خوی در نشست مشترک با بیش از ۱۷ مقام حوزه های مختلف استان وان اظهار داشت :
شهر خوی با داشتن ریشه های عمیق دینی، فرهنگی ، تاریخی، نکات مشترک بسیاری با شهر وان داشته و زمینه های همکاری مشترک خوبی در حوزه های مذکور دارد .


شهردار خوی افزود : طبیعتا مهمترین گام در عرصه تعاملات بیشتر شهرهای خوی و وان تشکیل جلسات در سطوح مختلف مدیریت شهری برای بررسی و ایجاد فضای تعاملات بیشتر بوده و ساختار فرهنگی این دو شهر با توجه به ریشه ها و باورهای دینی مشترک امکان تدوین بسیاری از رویدادهای فرهنگی، هنری و اجتماعی را فراهم میسازد .


وی با اشاره به برخی از مزیت های نسبی گردشگری خوی افزود: با توجه به شرایط اقلیمی و تاریخی و وجود ابنیه های تاریخی و طبیعی خوی و وان لزوم تشکیل کمیته مشترک برای تدوین و انتشار کتاب مشترک گردشگری این دو شهر در زمینه جذب توریسم گام خوبی برداشت .

وی تاکید کرد: سرمایه گذاری مشترک و احداث مجتمع خدماتی رفاهی در طول جاده خوی ،رازی و وان میتوان اقدام خوبی برای افزایش رفاه مسافران فراهم ساخت .

اکبرزاده گفت: برگزاری نمایشگاه های اختصاصی آثار هنرمندان توانمند خویی در شهر وان اعم از صنایع دستی، هنرهای تجسمی، سوغات، فرش و محصولات کشاورزی در معرفی شهر خوی تاثیر خوبی داشته و میتواند در شناخت بیشتر مردم وان و مسافرین علاقمند از شهر خوی گام خوبی باشد .


شهردار خوی افزود: نامگذاری یکی از میادین یا خیابانهای اصلی شهر وان به نام خوی و بلعکس نیز یکزی از پیشنهادهاییست که میتواند با همت مدیران هر دو شهر اتفاق بیفتد .


وی در بیان بخش دیگری از پیشنهادات خود برای ایجاد راهکارهای توسعه مناسبات شهرهای خوی و وان اذعان داشت :

:
شهردار خوی افزود: مدیریت شهری موضوعی پیچیده و در عین حال نیازمند ساختار نرم افزاری و سخت افزاری به روز و بسته به نیازهای شهری برای ایجاد سیستم شهرسازی متناسب بوده و بر همین اساس تبادل تجربیات و ارتباطات مستمر و تخصصی مدیریت شهری در سطوح عالی و کارشناسان فنی میتواند در تعریف مناسب روشهای علمی برای اداره کرد شهر موثر باشد و شهرداری خوی آمادگی لازم برای تشکیل این جلسات را داشته و امیدواریم روند تشکیل این جلسات بزودی با توجه به تمایل و توافق طرفین آغاز شود .

لینک اصل خبر در سایت شهرداری خوی

    منبع خبر

    شهرداری خوی

    شهرداری خوی

    شهرداری خوی یک شهرداری در شهر خوى می باشد

      نظرات