تا پایان سال جاری دسترسی به حرم مطهر با افتتاح یکی دیگر از خیابان‌های  ...

تا پایان سال جاری دسترسی به حرم مطهر با افتتاح یکی دیگر از خیابان‌های ...

تا پایان سال جاری دسترسی به حرم مطهر با افتتاح یکی دیگر از خیابان‌های شعاعی تسهیل می‌شود

رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر مشهد گفت: به منظور تسهیل دسترسی زائران به حرم مطهر رضوی، تا پایان یکی از خیابان‌های شعاعی منتهی به حرم، علاوه بر خیابان شعاعی آیت ا... واعظ طبسی(ره) افتتاح خواهد شد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، سیدمحسن حسینی‌پویا در نشست صمیمی جمعی از اعضای شورای شهر مشهد و مدیران شهرداری با مسئولان هیئات مذهبی با بیان اینکه همه ما معتقدیم ائمه معصومین(ع) نور واحد هستند و خوشبختانه مشهد از وجود بابرکت امام‌رضا(ع) متنعم است، اظهارکرد: وظیفه میزبانی خود از زائران رضوی را باید به خوبی ادا کنیم و درصورتی‌ که فرهنگ زیارت امام‌رضا(ع) را با میزبانی مناسب رقم بزنیم، اقدام شایسته‌ای انجام شده است.
وی با اشاره به میزبانی درخور مردم عراق از زائران اربعین حسینی(ع)، گفت: بسیار پسندیده خواهد بود اگر در امور مثبت همچون میهمان‌نوازی با یکدیگر رقابت کنیم و تمام تلاش خود را معطوف به خدمت‌رسانی به زائران علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) در دهه پایانی صفر نماییم چرا که مشهد میزبان میلیون‌ها زائر از نقاط مختلف ایران و دنیا خواهد بود.
حسینی‌پویا در ادامه اشاره‌ای هم حواشی اخیر ایجاد شده پیرامون زائران عراقی داشت و تصریح کرد: در مواقعی که علیه زوار و میهمانان مشهدالرضا(ع) تبلیغات منفی می‌‎شود، از همه انتظار می‌رود که موضع‌گیری جدی داشته باشند و وظیفه داریم از تمامی زائران رضوی حمایت کنیم تا موجب تشویق ایشان برای حضور در مشهد شود.
وی با تاکید بر اینکه دهه آخر صفر را باید بعنوان یک موقعیت طلایی برای انجام وظیفه میزبانی بدانیم، افزود: پیشنهاد شده تا طی سال چندین موسم و دهه برای سفرهای زیارتی به مشهد مدنظر قرار گیرد و برای آنها تبلیغات لازم انجام شود؛ این دهه‌ها می‌تواند شامل دهه کرامت، دهه آخر ماه صفر و یک دهه در نیمه ماه مبارک رمضان باشد.
رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر مشهد گفت: چنین اقداماتی بدون شک نتایج اقتصادی بسیار خوبی برای مشهد در پی خواهد داشت و ثمرات آن شامل حل همه شهروندان می‌شود؛ زیبنده مشهد نیست که در آن شاهد متکدی، معتاد متجاهر و نرخ بالای بیکاری باشیم.
حسینی‌پویا اظهار کرد: به منظور تلاش این موارد همه ما باید تلاش کنیم؛ مدیریت شهری در جهت ایجاد زیرساخت‌های لازم گام‌های خوبی برداشته است که یکی از آنها توسعه و بهسازی بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی است تا خیابان‌ها برای تردد هیئات مختلف و زائران مناسب‌سازی شود.
وی افزود: خیابان آیت‌ا... واعظ طبسی(ره) یکی از این اقدامات است و همچنین تا پایان سال جاری یک خیابان شعاعی دیگر به منظور تسهیل‌ دسترسی به حرم مطهر افتتاح خواهد شد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات