لزوم حمایت از جامعه مهندسان نظام مهندسی

لزوم حمایت از جامعه مهندسان نظام مهندسی

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان، فرامند هاشمی زاده در آیین تکریم و معارفه هیات مدیره دوره هفتم نظام مهندسی ساختمان خوزستان در سالن اجتماعات اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت:اعتقاد کلی استانداری (بعنوان نماینده عالی دولت) حمایت از جامعه مهندسان نظام مهندسی ساختمان است.

هاشمی زاده اظهار کرد: امیدواریم این همدلی زمینه ساز ارتقا جایگاه مهندسان ساختمان را فراهم آورد.

وی با اشاره به تغییرات جدید در وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد: رویکرد وزیر جدید و بیان دیدگاه های وی در خصوص نظام مهندسی (در زمان تصدی استانداری مازندران) می تواند به بهبود جایگاه این سازمان کمک شایانی نماید.

معاون عمرانی استاندار خوزستان بیان کرد: نظام مهندسی باید در جامعه خوب دیده شده و لازم است در این خصوص فرهنگ سازی لازم صورت پذیرد.

وی خاظر نشان کرد: پشتوانه علمی و تخصصی سازمان و احساس مسئولیت مهندسان در طراحی و نظارت بر پروژه های ساختمانی می تواند به بهتر دیده شدن آن کمک کند.

هاشمی زاده با انتقاد از سیما و نظر شهری اهواز و آشفتگی های موجود در خیابان ها، معابر و ساختمان ها خواستار حضور هرچه بیشتر نظام مهندسی در کاهش این امور شد.

وی از هیات مدیره جدید خواست شرایط را به گونه ای فراهم کنند که در ساختمان های جدید آسایش، آرامش و اطمینان  ساکنین در نقشه ها و طراحی ها لحاظ شود.

معاون عمرانی استانداری خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود اظهار  داشت: مهندسان عضو نظام مهندسی باید بیش از گذشته حرمت و جایگاه حرفه مهندسی را نگه دارند تا جامعه و مخاطبان، جایگاه واقعی نظام مهندسی را درک کنند.

وی اذعان کرد: عدم رعایت این حرمت توسط برخی از مهندسان باعث بدنامی جامعه مهندسی در میان مردم می شود.

هاشمی زاده همچنین خواستار لحاظ نمودن تاریخ و تمدن ایرانی- اسلامی در طراحی نقشه ها و اجرای آن ها شد.

وی در بخش پایانی سخنان خود تصریح کرد: شرایطی را فراهم آورید که انجام امور مهندسی سهل تر و آسان تر شود.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان خوزستان

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان خوزستان

    اداره کل راه و شهرسازی استان خوزستان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات