رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه در جلسه صحن شورا گفت: بازنگری در آئین نامه های ساخت و احداث ابنیه ها و عمران شهری امری لازم...

رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه در جلسه صحن شورا گفت: بازنگری در آئین نامه های ساخت و احداث ابنیه ها و عمران شهری امری لازم...

رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه در جلسه صحن شورا گفت:
بازنگری در آئین نامه های ساخت و احداث ابنیه ها و عمران شهری امری لازم و ضروری است.
دکتر علیزاده امامزاده رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: بازنگری در آئین نامه های ساخت و احداث ابنیه ها و عمران شهری امری لازم و ضروری است که گام های اساسی از سوی وزارت خانه های مربوطه برداشته شده است.
به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر ارومیه ،دکتر علیزاده امامزاده رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه که در جلسه امروز صحن شورا سخن می گفت با اشاره به ۲۱ آبان حرکت پیامبر اسلام (ص) از غار ثور به سمت مدینه در یکم هجری قمری گفت: در ایام سالروز هجرت پیامبر اکرم (ص) از مکه به مدینه هستیم و این رویداد مبدا سال هجری است و در آیات متعددی از قرآن کریم به هجرت پیامبر اکرم (ص) و اتفاقات مرتبط با آن اشاره شده است .
رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: ۲۲ آبان سالروز وفات سکینه خاتون دختر امام حسین (ع) در ۱۱۷ هجری قمری است ،دختری ادیب و دانشور و از راویان حدیث محسوب می شود. حضرت سکینه (س) در کربلا همراه پدر بزرگوارش بود و پس از عاشورا در جمع اسیران حضور داشت و امام حسین علیه السلام او را غرق در ذات خدا توصیف فرموده است.
دکتر علیزاده امامزاده که در جلسه صحن امروز شورای اسلامی شهر ارومیه سخن می گفت اذعان داشت: امروز سالگرد داغ دیدن هم میهنانمان در غرب کشور است، داغی که تمام مردم ایران را متاثر کرد و یک بار دیگر زنگ خطر زلزله و عواقب آن را برایمان به صدا درآورد.
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: ایران به لحاظ جغرافیای طبیعی در معرض بسیاری از بلایای طبیعی است و عدم رویکرد و مدیریت درست منابع طبیعی در چند دهه اخیر خطر بروز بلایای طبیعی را افزایش داده است.
رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه در بخش دیگری از سخنانش افزود: زلزله اخیر کرمانشاه ضمن کشتار دردمندانه هم وطنانمان سبب آوارگی بسیار زیادی شده که لازم است با درس گرفتن از این واقعه در راستای بهبود وضعیت ساختمان ها ، معماری و عمران شهری گام برداریم.
دکتر علیزاده امامزاده گفت: ممانعت از ورود افراد غیرکارآمد در حوزه احداث و معماری ساختمان از یک سو و نظارت دقیق و شدید از سوی ناظران ساختمان از سوی دیگر ، اقدامی است که باید بطور جدی به آن پرداخته شود تا بتوان با معضلات ناشی از بلایای طبیعی و بویژه زلزله مقابله کرد.
وی در ادامه سخنانش اظهار داشت: شهر ارومیه نیز از این مسائل فارغ نخواهد بود و لذا باید توجه جدی به امر نظارت بر ساخت و سازها ، در برابر این بلایا ایستادگی کرد .

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر ارومیه

    منبع خبر

    شورای شهر ارومیه

    شورای شهر ارومیه یک شورای شهر در شهر ارومیه می باشد

      نظرات