پیشرفت ۶۰ درصدی پیاده‌روسازی در فاز ۲ شهرک مهرگان

پیشرفت ۶۰ درصدی پیاده‌روسازی در فاز ۲ شهرک مهرگان

پیشرفت ۶۰ درصدی پیاده‌روسازی در فاز ۲ شهرک مهرگان

شهردار منطقه ۳ مشهد از پیشرفت ۶۰ درصدی پیاده‌روسازی در فاز ۲ شهرک مهرگان خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، مجتبی زمانیان ابراز کرد: در راستای بهبود وضعیت پیاده‌روهای معابر سطح شهر، شهرداری منطقه ۳ مشهد اقدام به اجرای عملیات پیاده‌روسازی در فاز ۲ شهرک مهرگان کرد.
وی ادامه داد: این پروژه تاکنون ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و پیش‌بینی می‌شود تا نوروز سال ۹۸ به بهره‌برداری برسد.
زمانیان با اعلام این خبر درباره ضرورت پیاده‌روسازی در معابر شهری اظهار کرد: پیاده‌رو مسیری است که در امتداد خیابان و برای عبور عابران پیاده ساخته می‌شود، از این رو سنگفرش پیاده‌روها باید استاندارد باشد چرا که ظاهر زیبای پیاده‌روها در شهر باعث جذابیت شهر و امنیت خاطر در عابران می‌شود.
وی با اعلام اینکه تاکنون خیابان‌های شهید هاشمی نژاد، شهید کامیاب، گاز و رسالت برای عبور و مرور آسان شهروندان بهسازی شده است، گفت: پیاده روهای استاندارد که قابلیت پیاده روی مطمئن برای شهروندان را داشته باشد، می‌تواند باعث ایجاد بسیاری از تعاملات مثبت بین شهروندان شود و در عین حال عامل موثری در ایجاد حس احترام و ارتقای جایگاه شهروندی دارد.
شهردار منطقه ۳ مشهد، مراحل انجام این پروژه را تخریب و خاکبرداری، زیرسازی، جدولگذاری، اجرای فونداسیون جهت نصب چراغ روشنایی، مناسب سازی فضای باغچه‌های طول پیاده‌رو و نصب سنگفرش‌ها برشمرد.
زمانیان با اعلام اینکه برای این پروژه اعتباری بالغ بر ۱۱ میلیارد ریال از محل اعتبارات اداره راه و شهرسازی اختصاص یافته است تصریح کرد: از آنجایی که فاز ۲ شهرک مهرگان در بهمن ماه ۹۶ تحویل شهرداری مشهد گردید، بر طبق توافق با اداره راه و شهرسازی و به دلیل عدم تکمیل پروژه‌های عمرانی در این فاز، بنا شد تا اداره راه و شهرسازی اعتبارات مورد نیاز را به تدریج در اختیار شهرداری قرار دهد که پس از طی تشریفات قانونی این پروژه، عملیات اجرایی این پروژه نیز بلافاصله از اواخر تیرماه آغاز گردید.
وی در پایان با اعلام اینکه پیش بینی می‌شود این پروژه تا اسفندماه سال جاری به بهره‌برداری برسد، افزود: اهمیت و ضرورت توجه به مسائل عمرانی سطح شهر برکسی پوشیده نیست و تلاش مدیریت شهری حتی در شرایط مالی نامناسب نیز همین بوده است که هیچ پروژه‌ای متوقف نشود که در فاز۲ شهرک مهرگان نیز این اقدامات برای رضایتمندی افزون‌تر شهروندان در حال اجراست.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات