بوستان مرکزی شهر باز پیرایی میشود

بوستان مرکزی شهر باز پیرایی میشود

به گزارش پایگاه خبری شهرداری و شورای شهر چناران، مهندس هادی بارویی، با اشاره به فعالیتهای این شهرداری در توسعه و نگه داری از فضاهای سبز سطح شهر، گفت: طبق مصوبات اعضای محترم شورای شهر و برنامه های شهرداری در خصوص افزایش فضای سبز شهری در انتهای ماه جاری شاهد بهره برداری و افتتاح پارک بانوان در محدوده خیابانهای منتهی به مسجد اعظم خواهیم بود.
وی بیان کرد: یکی از مهمترین اقدامات شهرداری در این دوره اجرای طرح مطالعات بازپیرایی(بهسازی) پارک ملت بعنوان بزرگترین فضای سبز موجود در داخل شهر است که هم اکنون مطالعات فاز اول این پروژه توسط مشاور به اتمام رسیده است.
شهردارچناران،افزود: این طرح به منظور ارتقاء سرانه فضای و همچنین بهبود سطح کیفی بوستان ملت که احداث آن به دهه چهل باز میگردد و باتوجه به گذشت سالیان متمادی ازعمر این پارک نیاز مبرم به به بهسازی مجدد هم در گونه های گیاهی و هم تاسیسات ساختمانی دارد طرح بازپیرایی این بوستان در دستور کار قرار گرفته است.
مهندس بارویی اظهار داشت: این طرح طی دوفاز هم اکنون از سوی مشاور در دست اقدام قرار دارد که فاز نخست آن همانگونه که عنوان شد به اتمام رسیده و انشاله روند تکمیلی این پروژه طبق قرارداد منعقده طی دوما کامل و به بهره برداری خواهد رسید.
شهردار چناران، گفت: در اجرای فاز اول عملیات بازپیرایی این بوستان، مطالعه بررسی معابر محیطی، جانمایی آبنما،جانمایی نمازخانه، جانمایی ابخوریها، جانمایی المان گلزار شهدای گمنام، جانمایی مراکز مشاوره خانواده،احکام، اطلاعات و امور گمشدگان، جانمایی گل و گیاه در فضای سبز موجود، جانمایی پارکینگ مراجعین و زائرین راهی،جانمایی آبنمای موزیکال، جانمایی سکوهای نشست خانوادگی و بسیاری از طرحهای دیگر طراحی و اجرا می‌شود.
این مقام مسئول با اشاره به آغاز فاز دوم بازپیرایی پارک ملت توسط مشاور، افزود: در فاز دوم نیز طراحی اجرای سرویس بهداشتی و حمام زائرین، طراحی موتورخانه، طراحی مخزن دفنی، طراحی آمفی تاتر و...غیره در دستور کار قرار دارد.
مهندس بارویی تاکید کرد: قبل از اجرای مطالعات طرح، از طریق تهیه و توزیع فرمهای نظرسنجی در بین شهروندان نیازسنجی میدانی از جانب مردم و کارهایی که باید در بوستان ملت انجام گردد،جمع آوری و به پیمانکار مزبور جهت لحاط نمودن این موضوعات در شرح خدمات انجام شد و هم اکنون نیز کلیه همشهریان عزیز ما میتوانند هرگونه پیشنهاد و ایده ای که دارند جهت اخذ تصمیم با مراجعه حضوری به اداراه ارتباطات و روابط عمومی و یا قسمت فضای سبز شهرداری در میان گذارند.
وی هزینه پیش بینی شده برای مطالعات و اجرایی کردن موضوعات طرح را پنجاه میلیارد ریال عنوان کرد و گفت این مبلغ از محل اعتبارات داخلی شهرداری برای بازپیرایی پارک ملت در نظر گرفته شده است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری چناران

    منبع خبر

    شهرداری چناران

    شهرداری چناران

    شهرداری چناران یک شهرداری در شهر چناران می باشد

      نظرات