با حمایت شهرداری و شورای شهر، چناران به قطب صادرات  فرش دست باف تبدیل میشود.

با حمایت شهرداری و شورای شهر، چناران به قطب صادرات فرش دست باف تبدیل میشود.

به گزارش پایگاه خبری شهرداری و شورای شهر چناران، مهندس هادی بارویی با اشاره به قابلیت بسیار بالای فرش بافان این شهرستان، گفت: متاسفانه شاهد آن هستیم به خاطر عدم حمایت از استاد کاران و قالی بافان این منطقه، فرش دست باف چناران به نام فرش مشهد در بازاهای مختلف عرضه میگردد.

شهردار چناران بیان کرد: طبق بررسی های به عمل آمده در سطح شهر و وجود استادکاران زیاد در حوزه بافت فرش و قالی و نشست‌های مختلفی که با هنرمندان این هنر اصیل ایرانی در شهرمان داشته ایم ،گلایه های زیادی را بدلیل عدم حمایت و معرفی درست این صنعت بیان می‌کردند.

مهندس بارویی افزود: هم اکنون به غیر از فرش بافانی که در داخل شهر بصورت خانگی مشغول فعالیت در این عرصه هستند، بخش اعظم اساتید فرش در روستاهای اطراف شهرستان به تولید فرش دست باف میپردازند اما خروجی کار این هنرمندان توسط دلالان به بهایی ناچیز خریداری میگردد و با قیمتهای گزاف در سایر شهرها و استانها بفروش می‌رسد.

وی بیان کرد: به همین خاطر طبق مذاکراتی که با اعضای محترم شورای شهر انجام گردید و به جهت حمایت از فعالین این عرصه در نظر است با دعوت از سرمایه گذارن مطرح کشوری فرش دست باف چناران را بعنوان یک برند هنری، بومی و اصیل در بازارهای داخلی و جهانی معرفی نماییم.

مهندس بارویی، اظهار داشت: ما دنبال این هستیم تا ضمن ارج نهادن به هنرمندان فرش دست باف، شهرستان چناران را بعنوان قطب تولید فرش دست باف در نقاط مختلف معرفی کنیم.

این مقام مسول خاطرنشان ساخت: در همین ارتباط تماسهایی با سرمایه گذاران این حوزه گرفته شده که خوشبختانه با استقبال خوبی هم مواجه شد و انشالله طی هفته آینده به منظور فراهم کردن مقدمات این کار ارزشمند جلسه ای را با حضور دستگاههای اجرابی مرتبط برگزار خواهیم کرد.

شهردار چناران، عنوان کرد: امیدواریم با این حرکت علاوه بر فراهم ساختن زمینه های صادرات فرش دست باف شهرستان به کشورهای خارجی، بویژه کشورهای حوزه خلیج فارس، زمینه‌ساز ایجاد اشتغال و رونق بخشیدن بیشتر به اقتصاد این خطه را هم به بار آوریم.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری چناران

    منبع خبر

    شهرداری چناران

    شهرداری چناران

    شهرداری چناران یک شهرداری در شهر چناران می باشد

      نظرات