شهرداری مشهد برای نخستین بار هیچ‌گونه بدهی معوقه‌ای ندارد

شهرداری مشهد برای نخستین بار هیچ‌گونه بدهی معوقه‌ای ندارد

شهرداری مشهد برای نخستین بار هیچ‌گونه بدهی معوقه‌ای ندارد

معاون اقتصادی و رییس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شهرداری مشهد گفت: شهرداری مشهد برای نخستین بار هیچ‌گونه بدهی معوقه‌ای ندارد و در حال حاضر از لیست سیاه بانک مرکزی و بورس خارج شده است.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، رضا خواجه نایینی عنوان کرد: شهرداری مشهد در ابتدای سال ۹۶ با رکود پرداخت بدهی‌های معوقه روبرو بود؛ عدم پرداخت ۵ سری از سودهای علی‌الحساب اوراق مشارکت به شرکت سپرده‌گذاری بورس و سررسید اقساط بانک‌های شهر، تجارت و ملت، شهرداری را در انتشار اوراق مشارکت از سال ۹۶ به چالش کشیده بود.
وی در ادامه افزود: بازار ثانویه اوراق مشارکت در بورس و فرابورس انجام می‌گیرد که براساس قوانین در هر دوره ۳ ماهه سود آن به حساب شرکت سرمایه‌گذاری جهت واریز به حساب دارندگان اوراق مشارکت انتقال می‌یابد.
معاون اقتصادی و رییس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شهرداری مشهد تصریح کرد: عدم تحقق این امر از ابتدای سال ۹۶ و در دوره گذشته، شهرداری مشهد را در لیست سیاه بانک مرکزی و بورس قرار داده بود که با پرداخت معوقات و خروج از لیست سیاه در اولویت قرار گرفت.
خواجه نایینی با تاکید بر اینکه در جلسات موثر شهرداری با بانک‌ها بدهی‌های معوقه تعیین تکلیف شد، اظهار داشت: تاکنون تنها ۲ کلانشهر مشهد و تبریز بدهی‌های معوقه خود را تسویه کرده‌اند.
وی عنوان کرد: در حال حاضر شهرداری مشهد هیچ‌گونه بدهی معوقه‌ای ندارد و از لیست سیاه خارج شده است؛ در نظر داریم در سال جاری نسبت به انتشار اوراق جدید در زمینه خطوط قطارشهری، بافت فرسوده حرم مطهر و.... اقدام کنیم.
معاون اقتصادی و رییس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شهرداری مشهد به کسب رتبه نخست شهر مشهد در انتشار، تعداد، زمان و مبلغ اوراق مشارکت اشاره کرد و بیان کرد: شهرداری مشهد در نظر دارد تا پایان سال ۹۷ مبلغ ۷۰۰ میلیارد تومان بابت خطوط قطارشهری، ۳۰۰ میلیارد تومان بابت احداث فاز اول پایانه غرب مشهد، ۲۰۰ میلیارد تومان بابت نوسازی ناوگان اتوبوس‌رانی و ۵۰۰ میلیارد تومان بابت نوسازی و بهسازی بافت فرسوده شهر منتشر کند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات